Smyckesapp med AR-teknik lanseras

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Ger kunderna möjlighet att prova accessoarer via mobilen.

Den 27 september lanseras smyckesappen AccessoAR – som bara är till för butiker. 

Genom att implementera Argumented Reality-tekniken i appen kan nätbutikerna slussa användarna vidare till sina mobilkameror. Där har de, via selfieläge, har möjlighet att se hur exempelvis ett halsband eller ett par örhängen passar.

– Med hjälp av sensorer letar AccessoAR efter användarens konturer i den verkliga världen för att sedan placera ut information i form av objektet och data på rätt plats, säger Maria Marin som tillsammans med Robert Österlind på Triangela tagit fram appen. 

Örhängena placeras på rätt ställe, personen kan även vrida på huvudet för att se hur de sitter från olika håll. Samma sak fungerar, enligt företaget, på accessoarer som klockor, piercings, ringar, hårband med mera. 

– Eftersom det är realtidsdata, det vill säga bilden används direkt, passar den utmärkt för spridning på social medier. De ungdomar som har provat AccessoAR är lyriska, de testar och visar sina kompisar för att få ett omdöme om klockan eller halsbandet sitter snyggt, säger Maria  Marin. 

I Triangelas produktutbud är AccessoAR företagets tredje varumärkesskyddade koncept, de två andra är Convert2SQL och Wearecandidates. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

H&M: & Other Stories hos externa återförsäljare

Kors köper Versace

Footway förbereder ny listning

Barnmodemässa bubblar upp igen

Henri Lloyd: "Vi är som ett start up-bolag med globalt varumärke att vårda och återlansera"

I juni förvärvade Aligro group konkursade brittiska Henri Lloyd. Nu byggs varumärket upp från grunden igen från nya kontoret i Göteborg. Habit har pratat med vd Magnus Liljeblad om märkets relansering.

Hon ska ta Himla till nya höjder

Textilföretaget rekryterar vd med ett förflutet från Axstores och Twilfit.

Nyhetsbrev

Mikrovaruhus i Mölndal

Arkiv

NK storsatsar på skönhet

H&M tar in självbetalningskassor

Itab vinstvarnar

Nytt lager ska reducera Jollyrooms leveranstider

Plus

"Stick ut för att lyckas"

Therese Zetterberg är nominerad i Habit Modegalans kategori Årets Kreativa Kundupplevelse. Det personliga står i fokus när hon möter konsumenten.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Nattklubb för New Black

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Linköpingsgalleria byter ägare

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Hit flyttar Moda Gent

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.196