23948sdkhjf

Smyckesapp med AR-teknik lanseras

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Ger kunderna möjlighet att prova accessoarer via mobilen.

Den 27 september lanseras smyckesappen AccessoAR – som bara är till för butiker. 

Genom att implementera Argumented Reality-tekniken i appen kan nätbutikerna slussa användarna vidare till sina mobilkameror. Där har de, via selfieläge, har möjlighet att se hur exempelvis ett halsband eller ett par örhängen passar.

– Med hjälp av sensorer letar AccessoAR efter användarens konturer i den verkliga världen för att sedan placera ut information i form av objektet och data på rätt plats, säger Maria Marin som tillsammans med Robert Österlind på Triangela tagit fram appen. 

Örhängena placeras på rätt ställe, personen kan även vrida på huvudet för att se hur de sitter från olika håll. Samma sak fungerar, enligt företaget, på accessoarer som klockor, piercings, ringar, hårband med mera. 

– Eftersom det är realtidsdata, det vill säga bilden används direkt, passar den utmärkt för spridning på social medier. De ungdomar som har provat AccessoAR är lyriska, de testar och visar sina kompisar för att få ett omdöme om klockan eller halsbandet sitter snyggt, säger Maria  Marin. 

I Triangelas produktutbud är AccessoAR företagets tredje varumärkesskyddade koncept, de två andra är Convert2SQL och Wearecandidates. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Team Sportia-butik i konkurs

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.272