23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hon formar ny modell för modeindustrin

I höst släpper Josefin Liljeqvist sin första sko. Hennes mål är att lansera en affärsmodell som fungerar som en Spotify-licens för modeindustrin globalt.

Du är utbildad skodesigner och har under två och ett halvt år jobbat med ditt självbetitlade varumärke. Berätta, vad handlar det om?

– Min utgångspunkt är att visa att det är möjligt att skapa riktigt snygga skor och samtidigt värna djurens välmående. Det är möjligt tack vare en innovativ produkt som spårar lädret hela vägen tillbaka till djuret. Faktum är att köttindustrin omsätter flera miljarder kronor. Det gör även läderindustrin. Jag tar inte ställning till om det är rätt eller fel att använda koskinn. Lösningen är inte att avstå från läder utan att göra industrin hållbarare. Får man hela modeindustrin att börja diskutera det här kan vi på sikt nå en global förändring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|