23948sdkhjf

"Framtidens butik är sömlös och helt integrerad"

Köpcentrumjätten Unibail-Rodamcos Lars-Åke Tollemark är en av talarna under Retaildagen som äger rum i Stockholm 3 oktober.

En av talarna under heldagsseminariedagen Retaildagen den 3 oktober på Berns i Stockholm är Unibail-Rodamco Nordics vd Lars-Åke Tollemark

Han delar scen med bland andra Andreas Koschnike, vd för Caliroots Group, Pernilla Nyrensten, som är vd för fritidsklädesföretaget Revolution Race, och Paradisets vd Johannes Cullberg.

Hur ser du på framtidens butik?

– Sömlös och helt integrerad. Kunden är kung. Butiken måste erbjuda nyskapande inredning och erbjudanden, ständig förändring och nyheter, nyheter och nyheter. 

Vilka förändringar och förbättringar skulle du helst vilja se?

– Mycket mer digitaliserad. Jobbiga kassor, köer och halvtaskiga provrum måste bort. Nyskapande inredning, digital upplevelse och cross over-samarbeten måste bli verklighet. Mycket bättre koll på vem kunden är och passion från ägare och personal måste lysa igenom.

 Kan du beskriva dina förväntningar på konferensen?

– Att den tar upp hur i all världen framgångsrika fysiska retailföretag totalt släppte iväg e-handel till startups och, för kunden vid den tiden, helt okända företag som bland andra Zalando, Boozt, Sportamore och Apotea.

Retaildagen äger rum på Berns i Stockholm 3 oktober. Dagens program, biljetter och all information om dagen finns här.

Retaildagen arrangeras av Habit, Fri-Köpenskap, Dagens Handel och Skydd & Säkerhet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125