"Framtidens butik är sömlös och helt integrerad"

| Av Admin | Tipsa redaktionen

Köpcentrumjätten Unibail-Rodamcos Lars-Åke Tollemark är en av talarna under Retaildagen som äger rum i Stockholm 3 oktober.

En av talarna under heldagsseminariedagen Retaildagen den 3 oktober på Berns i Stockholm är Unibail-Rodamco Nordics vd Lars-Åke Tollemark

Han delar scen med bland andra Andreas Koschnike, vd för Caliroots Group, Pernilla Nyrensten, som är vd för fritidsklädesföretaget Revolution Race, och Paradisets vd Johannes Cullberg.

Hur ser du på framtidens butik?

– Sömlös och helt integrerad. Kunden är kung. Butiken måste erbjuda nyskapande inredning och erbjudanden, ständig förändring och nyheter, nyheter och nyheter. 

Vilka förändringar och förbättringar skulle du helst vilja se?

– Mycket mer digitaliserad. Jobbiga kassor, köer och halvtaskiga provrum måste bort. Nyskapande inredning, digital upplevelse och cross over-samarbeten måste bli verklighet. Mycket bättre koll på vem kunden är och passion från ägare och personal måste lysa igenom.

 Kan du beskriva dina förväntningar på konferensen?

– Att den tar upp hur i all världen framgångsrika fysiska retailföretag totalt släppte iväg e-handel till startups och, för kunden vid den tiden, helt okända företag som bland andra Zalando, Boozt, Sportamore och Apotea.

Retaildagen äger rum på Berns i Stockholm 3 oktober. Dagens program, biljetter och all information om dagen finns här.

Retaildagen arrangeras av Habit, Fri-Köpenskap, Dagens Handel och Skydd & Säkerhet.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Beckmans till Paris

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

Vändning för H&M

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.162