23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Swedish Hasbeens får draghjälp på Amazon

För tio år sedan gjorde träskovarumärket entré hos den amerikanska nätjätten. Närvaron har inneburit både högre tillväxt och ökad varumärkeskännedom.

Det hela tog sin början 2008 med en resa till Las Vegas i USA där Emy Blixt skulle ställa ut på mässan Magic/Platform. Men affärsresan tog en oväntad riktning som skulle visa sig vara betydelsefull för fortsättningen.

– Vi träffade ett kunnigt par vid hotellpoolen som sedan blev våra agenter i USA. De var vänliga att skicka upp Amazons inköpare till vårt hotellrum där vi hade lagt ut alla skorna på sängen. Det var upptakten till det som har kommit att bli vår allra största kund, berättar Swedish Hasbeens grundare Emy Blixt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078