23948sdkhjf

Nytt uttryck ska spegla hållbar inriktning

Det danska modemärket Knowledge Cotton Apparel är aktuellt med ett koncept för shop-in-shop som bland annat lanserats på Åhléns City i Stockholm.

Herningbaserade herrmodemärket Knowledge Cotton Apparel lanserar ett koncept ämnat för shop-in-shop bland annat på Åhléns City i Stockholm.

Inredningen är framtagen av Markant Design och lanseras förutom hos Åhléns City i Stockholm även i Galeries Lafayette i Paris, hos Stockmann i Helsingfors och i Magasin och Illum i Köpenhamn.

Butiksinredningen är tillverkad i ekologiska och återvunna material, producerad i Danmark och i minimalistisk design och ska spegla modemärkets hållbara profil. Inredningen ska även gå att återanvändas. I butiksinredningen finns element som återanvänt stål, ekologisk väggfärg, FSC-cerifierat trä, LED-belysning, golvet är framställt av gamla fisknät och till skyltning har glas istället plats- och akrylmaterial använts.

- Vi vill göra en skillnad och hjälpa till att göra modeindustrin mer miljövänlig och hela tiden sätta upp nya mål för våra hållbarhetsinsatser. En naturlig del av detta arbete är en ny butiksdesign som speglar vår CSR-politik och attityd för att skapa ett grönt fotavtryck, säger vd Mads Mørup i en kommentar.

Knowledge Cotton Apparel har prisats för sitt arbete med CSR-politik och arbetar med standarder som GOTS, OCS och GRS. Märket producerar i fabriker som arbetar enligt Fair Trade, SA8000 och som är BSCI-certifierade.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063