23948sdkhjf

Colettes final hos Afound

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

Som Habit skrev vid lanseringen av Afound på försommaren så har H&M med butikskonceptet lagt vantarna på modedestinationen Colettes kvarvarande lager. Colette stängde i december i fjol.

23 augusti lanseras prylar och kläder i Afounds butiker på Drottninggatan och Södergatan i Malmö samt via den digitala marknadsplatsen.

Exakt vilka varumärken som ryms i sortimentet kommuniceras inte men Colette var känt för noga och extremt säkert utvalt mode i både lyx- och streetwearsegementen och gjorde många unika samarbeten under årens lopp.

 - Att Afound har fått den unika möjligheten att sälja det som finns kvar av den ikoniska butiken colettes lager känns fantastiskt och  går verkligen hand i hand  med vår affärsidé om ett noga utvalt sortimentet och att ge mode nytt liv. Vi köpte verkligen allt som fanns kvar av colette, du kan till och med hitta den blå soffgrupp och den ikoniska påsen med den blå pricken hos oss, och vi kommer dessutom kunna erbjuda colettes produkter till en riktigt bra deal, säger Mattias Ekberg, kreativ chef för Afound i en kommentar.

Modebutiken Colette på Rue Saint-Honoré öppnade i mars 1997 och stängde drygt 20 år senare, i december 2017. Colette grundades av mor och dotter Colette Roussaux och Sarah Andelman. 

Mer om: Colette
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Modemärke med ny identitet

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.118