23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Axfoods lågprismärke Eldorado marknadsför sig med streetwear.

Axfoods klassiska lågprisvarumärke Eldorado har dykt upp i mångas skafferier sedan starten 1969 men kommer nu även att synas på en klädkollektion av streetwear.

Kläderna har tryck med stiliserade produkter som ananas i skivor och tomatjuice och riktas framförallt  mot unga.

– Eldorado har en unik position på den svenska livsmedelsmarknaden, med en extremt hög varumärkeskännedom finns det få som inte har en relation till Eldorado. Det blir samtidigt en utmaning att hitta på nya sätt att kommunicera och prata kring den typen av varumärken. Att ta fram en klädkollektion känns som ett kul sätt att kunna prata om Eldorado i nya kontexter, säger Daniel Redgert, vd på och grundare av Redgert Comms, kommunikationsbyrån som ligger bakom kollektionen.

Kollektionen har i nuläget spritts till några utvalda personer samt dykt upp på den nyss avslutade festivalen Way out West men lanseras i en större skala till hösten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|