23948sdkhjf

Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

 Detta sedan siffrorna för räkenskapsårets första kvartal, april till juni, överträffat förväntningarna kombinerat med att bolaget höjde sin helårsprognos.
 
Försäljningen under kvartalet nådde 1,2 miljarder dollar. Analytikerna i 

Läs också: Kors köper Versace
Bloombergs snittprognos hade räknat med 1,13 miljarder dollar. Jämförbar 
försäljningstillväxt om 0,2 procent var dock lägre än förväntade +0,9 
procent. 
 
En stark utveckling för skomärket Jimmy Choo bidrog positivt till det gångna 
kvartalets resultat. 
 
Bolaget höjde i rapporten prognosen för innevarande räkenskapsårs justerade 
resultat per aktie till intervallet 4:90-5:00 dollar. Tidigare prognos var 
4:65-4:75 dollar. 
 
Detta mot bakgrund av en "bättre utveckling än förväntat under det första 
kvartalet för varumärkena Michael Kors och Jimmy Choo", framgår i rapporten. 
 
Vd:n och ordföranden John D. Idol uppger i en kommentar att bolaget "fortsatt 
är optimistiskt kring sina verksamheter för resterande del av innevarande 
räkenskapsår och framåt". 
 

Mer om: Michael Kors
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Butiksnytt
Här öppnar XXL

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Nyhetsbrev

Balenciaga à la Provrummet

Arkiv

Vill skapa skoklassiker

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Ny designutbildning i Åre

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142