Michael Kors stiger i förhandeln efter rapport

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Modebolaget Michael Kors stärktes omkring 5 procent i den amerikanska förhandeln.

 Detta sedan siffrorna för räkenskapsårets första kvartal, april till juni, överträffat förväntningarna kombinerat med att bolaget höjde sin helårsprognos.
 
Försäljningen under kvartalet nådde 1,2 miljarder dollar. Analytikerna i 
Bloombergs snittprognos hade räknat med 1,13 miljarder dollar. Jämförbar 
försäljningstillväxt om 0,2 procent var dock lägre än förväntade +0,9 
procent. 
 
En stark utveckling för skomärket Jimmy Choo bidrog positivt till det gångna 
kvartalets resultat. 
 
Bolaget höjde i rapporten prognosen för innevarande räkenskapsårs justerade 
resultat per aktie till intervallet 4:90-5:00 dollar. Tidigare prognos var 
4:65-4:75 dollar. 
 
Detta mot bakgrund av en "bättre utveckling än förväntat under det första 
kvartalet för varumärkena Michael Kors och Jimmy Choo", framgår i rapporten. 
 
Vd:n och ordföranden John D. Idol uppger i en kommentar att bolaget "fortsatt 
är optimistiskt kring sina verksamheter för resterande del av innevarande 
räkenskapsår och framåt". 
 

Mer om: Michael Kors


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Arkiv

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Röda siffror för Intersport

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16