23948sdkhjf

Vägen till konsumentkoll

Katarina Graffman är doktor i antropologi. Tillsammans med Jacob Östberg, ekonom i botten, tillika professor i reklam och pr är hon aktuell med boken ”Vi är vad vi köper”.
Du säger att i en konsumentdriven ekonomi måste människan sättas i centrum. Hur gör ett bolag det?
– Utgå från människan. Det handlar om ett annat sätt att lära sig om människan. Annat än enkäter, fråga-svar-studier och big data. Det ger väldigt ytlig kunskap om människan, där du inte kommer åt känslor, rädslor, förvirring, allt det som driver oss...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.105