23948sdkhjf

Kinesisk jätte vill till Europa

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Väntar bara på rätt tillfälle.

Kinesiska e-handelsbolaget JD.com planerar att expandera till Europa och siktar på att ha sin strategi klar mot slutet av året.

Det sade bolagets vd Richard Liu till Handelsblatt, rapporterar Reuters.

JD.com, som säljer allt från elektronik och mode till mat och inredning, vill också öppna kontor i Tyskland före utgången av 2018.

"För mig handlar det inte bara om att sälja produkter från Tyskland till Kina. Jag vill också sälja produkter i Europa. Vi måste bara få till detaljerna", sade Richard Liu.

JD.com, som är Kinas näst största e-handelsplattform, skulle också kunna överväga uppköp för att komma åt den europeiska marknaden.

"Om vi ser ett bra tillfälle kommer vi att ta det", sade Richard Liu.

Mer om:JD.com


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Club Xprs i konkurs: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Vd Victor Appelqvist berättar för Habit om konkursbeslutet.

Habit Modegalan
Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs, skriver Market.

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Designar åt Uniqlo

Samarbetskollektionen ska värma kunder i höst.

Arkiv

Butiksnytt
Fullföljer butiksetableringsplan - två nya butiker i Stockholm

I torsdags öppnade de nederländska modeföretaget butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Habit Modegalan
Snart dags för Habit Modegalan

Plus

Bra fart för profilleverantörerna

Tar Y/Project till herrmodemässa

Han gästar Pitti Uomo med Parisbaserat varumärke.

Butiksnytt
I dag öppnar D.Brand x Friends

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Flattered med ny storägare

Köper tillbaka eget märke

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Habit Modegalan
Här öppnar Our Legacy

Galanominerade Our Legacy intar en ny marknad med sin femte butik.

Cos växer upp och ned

Satsar på manlig fägring

Kändispar för Ellos

De har plockat fram två kollektioner i samarbete med Ellos och syns även i e-handlarens julkampanj.

Omställningsår och resultattapp för RNB

Minskad försäljning och försämrat rörelseresultat för modekoncernen som ser framtiden i den ökande e-handeln. Sorgebarnet är verksamheterna på NK.

Aplace stänger butik - danskt märke flyttar in

Plus

Nykomling toppar tillväxtlistan

HABITS MARKNADSNUMMER DEL 6/8: I en bransch som växte med 3 procent gör uppstickaren I Can I Will avtryck.

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

Norsk modekedja blir dansk

H&M köper in sig i Klarna

Fejkstreetmärke i JC-butik

Care of Carl lägger till ny marknad

Jobb & Karriär
Tar över kreativt på Lacoste

En modern man

MoS mot trend

Jackor från förr

Ny teknikchef till NA-KD

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17