23948sdkhjf

De medverkar på Fashion Week

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Arrangören har släppt listan.

Nu är det klart vilka designers och varumärken som ska visa och medverka under Fashion Week Stockholm. Dessutom meddelar arrangören att American Express och The Absolut Company kliver in som huvudpartners. Ny partner för den här säsongen är Nordiska Kompaniet, som därmed sällar sig till sällskapet med Alfa Romeo, Red Bull och Specsavers.

Det blir både återkommande varumärken och för visningsveckan nya bekantskaper som kommer att medverka i årets upplaga.

Vi ser en återväxt av unga varumärken på schemat och en mer dynamisk plattform för visningar och presentationer. Det är en spännande utveckling i rätt riktning för att möta framtidens modebransch.Fashion Week Stockholm har bidragit till att positionera svenskt mode på en global plattform och modebranschen har under en 10-års period fördubblats till att idag omsätta över 300 miljarder sek och branschen sysselsätter nära 60 000 människor. Mode har växt till en av Sveriges viktigaste näringar, säger Jennie Rosén, VD på Swedish Fashion Council.

Se hela schemat här.

Medverkande varumärken och designers:
Amaze(ZINE) & Nhorm
ATP
Atelier
Auktionsverket Borås
Textilhögskola
Busnel 
By Malina
Camilla Thulin
Diana Orving
Emelie Janrell
Filippa K
House of Dagmar
Ida Klamborn
Ida Sjöstedt
Ivyrevel
Jennifer Blom
Lazoschmidl
Little Liffner
Maria Nilsdotter
Maxjenny!
Naim Josefi
NAND
Selam
Soft Goat
Swedish Fashion Talents Stand
 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Tvärstopp för Odd Molly

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Ska göra accessoarer åt WeSC

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136