De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Genomförde tre månaders utbildning med RFSL för "en vänligare framtid för alla".

Monkis huvudkontor har blivit HBTQ-certifierade av Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och qeeras rättigheter, RFSL.

Detta efter tre månader med utbildningar och workshops ledda av RFSL, med syfte att lära sig mer om normer och dess påverkan på arbetsförhållanden och hälsa hos HBTQ-personer.

Att stärka människors självbild och få folk att våga vara sig själva är några av våra huvudsakliga mål här på Monki. Med det sagt, vet vi även att det alltid finns plats för förbättringar. Vårt HBTQ-certifikat är bara ett steg mot en vänligare framtid för alla, säger Lea Rytz Goldman, vd, Monki

– Monki har här med fått verktygen att arbeta systematiskt med frågor gällande mänskliga rättigheter, jämställdhet och antidiskriminering, för att fostra och marknadsföra en mer inkluderande miljö. Monki är även det första modevarumärket att bli HBTQ-certifierade av RFSL, vilket visar på positiva förändringar mot en mer inkluderande och öppen modebransch. Vi är väldigt stolta över att vara en del av Monkis resa, säger Gustaf Hedman, utbildningsansvarig, RFSL.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Nyhetsbrev

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Arkiv

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Så gick det för RNB

Vinden har vänt för Kappahl - "Tillbaka på banan"

Uppåt för kedjan i bolagets tredje kvartal.

H&M:s toppchef lämnar - analytiker spår dyster rapport

Försäljningsdirektören byts ut inför kvartalsrapporten.

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146