23948sdkhjf

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Genomförde tre månaders utbildning med RFSL för "en vänligare framtid för alla".

Monkis huvudkontor har blivit HBTQ-certifierade av Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och qeeras rättigheter, RFSL.

Detta efter tre månader med utbildningar och workshops ledda av RFSL, med syfte att lära sig mer om normer och dess påverkan på arbetsförhållanden och hälsa hos HBTQ-personer.

Att stärka människors självbild och få folk att våga vara sig själva är några av våra huvudsakliga mål här på Monki. Med det sagt, vet vi även att det alltid finns plats för förbättringar. Vårt HBTQ-certifikat är bara ett steg mot en vänligare framtid för alla, säger Lea Rytz Goldman, vd, Monki

– Monki har här med fått verktygen att arbeta systematiskt med frågor gällande mänskliga rättigheter, jämställdhet och antidiskriminering, för att fostra och marknadsföra en mer inkluderande miljö. Monki är även det första modevarumärket att bli HBTQ-certifierade av RFSL, vilket visar på positiva förändringar mot en mer inkluderande och öppen modebransch. Vi är väldigt stolta över att vara en del av Monkis resa, säger Gustaf Hedman, utbildningsansvarig, RFSL.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

The Kooples mot ny ägare?

Brixtol Textiles för Ung Cancer

Nyhetsbrev

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Utmanande kvartal för Asos

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

NA-KD till Kompassen

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.397