23948sdkhjf

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Genomförde tre månaders utbildning med RFSL för "en vänligare framtid för alla".

Monkis huvudkontor har blivit HBTQ-certifierade av Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och qeeras rättigheter, RFSL.

Detta efter tre månader med utbildningar och workshops ledda av RFSL, med syfte att lära sig mer om normer och dess påverkan på arbetsförhållanden och hälsa hos HBTQ-personer.

Att stärka människors självbild och få folk att våga vara sig själva är några av våra huvudsakliga mål här på Monki. Med det sagt, vet vi även att det alltid finns plats för förbättringar. Vårt HBTQ-certifikat är bara ett steg mot en vänligare framtid för alla, säger Lea Rytz Goldman, vd, Monki

– Monki har här med fått verktygen att arbeta systematiskt med frågor gällande mänskliga rättigheter, jämställdhet och antidiskriminering, för att fostra och marknadsföra en mer inkluderande miljö. Monki är även det första modevarumärket att bli HBTQ-certifierade av RFSL, vilket visar på positiva förändringar mot en mer inkluderande och öppen modebransch. Vi är väldigt stolta över att vara en del av Monkis resa, säger Gustaf Hedman, utbildningsansvarig, RFSL.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14