23948sdkhjf

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Seezona lanserar en digital marknadsplats för modevarumärken i premiumkategorin. Fokus kommer att ligga på nya, spännande designers för att på så sätt sticka ut från mängden.

Vi vill erbjuda exklusiva produkter som man inte hittar någon annanstans. På Seezona ska man känna att man köper något unikt som man inte ser på vem som helst, säger Anna-Carina Helander, vd på Seezona.

Tanken är att göra utvalda designers skapelser mer lättillgängliga på den skandinaviska marknaden.
– Det finns verkligen ett stort utrymme för nya internationella designers i Skandinavien och vi tror starkt på att våra märken kommer uppfylla marknadens efterfråga, säger Anna-Carina Helander.

Seezona har även investerat i tekniska lösningar och kommer bland annat att erbjuda ett virtuellt provrum på sin digitala plattform. Via denna kommer kunden att kunna skapa ”moodboards” och önskelistor att dela i sociala medier.

Man kommer även att med hjälp av bildigenkänning hitta liknande plagg hos Seezona, som dem sett på annat håll.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093