Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode
Seezona lanserar en digital marknadsplats för modevarumärken i premiumkategorin. Fokus kommer att ligga på nya, spännande designers för att på så sätt sticka ut från mängden.
– Vi vill erbjuda exklusiva produkter som man inte hittar någon annanstans. På Seezona ska man känna att man köper något unikt som man inte ser på vem som helst, säger Anna-Carina Helander, vd på Seezona.
Tanken är att göra utvalda designers skapelser mer lättillgängliga på den skandinaviska marknaden.
– Det finns verkligen ett stort utrymme för nya internationella designers i Skandinavien och vi tror starkt på att våra märken kommer uppfylla marknadens efterfråga, säger Anna-Carina Helander.
Seezona har även investerat i tekniska lösningar och kommer bland annat att erbjuda ett virtuellt provrum på sin digitala plattform. Via denna kommer kunden att kunna skapa ”moodboards” och önskelistor att dela i sociala medier.
Man kommer även att med hjälp av bildigenkänning hitta liknande plagg hos Seezona, som dem sett på annat håll.