23948sdkhjf

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Så mycket ökade e-handeln, enligt senaste rapporten.

Polarn O. Pyrets omställning har fått en positiv effekt. När man i dagarna släppte sin kvartalsrapport kunde man stolt visa upp en e-handel som ökat med 53 procent i Sverige, jämfört med samma period förra året.

Vi har gjort en omfattande förändringsresa under de senaste åren och nu ser vi resultatet i form av ökat förtroende hos våra kunder med en stark försäljningsutveckling som följd. Vår fantastiska utveckling för e-com och att vi dessutom fick branschens erkännande i Retail Awards genom vinsten i kategorin Årets Lojalitetsprogram är ytterligare kvitton på att vi har valt rätt väg framåt” säger vd Nanna Hedlund.

Omtaget inleddes 2016, med fokus på ökad modegrad i en mer samtida kontext och på digitalisering.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062