23948sdkhjf

Han väntar färre returer med ny teknik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

I veckan blev det känt att E-modehandlaren Chiquelle lanserar en AR-app, Augmented Reality, som gör det möjligt för kunderna att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Vi är ett tekniskt drivet bolag och tycker om att arbeta med den senaste tekniken och erbjuda dessa tjänster och produkter till våra kunder. Vi vill att våra kunder ska blanda, matcha och mäta produkter och outfits utifrån deras kroppstyp, storlek och stil. Och "testa" innan de faktiskt köper, säger vd Pouya Boland till Habit.

Pouya Boland menar att AR-tekniken bara är i sin linda och han tror att företaget snart kommer att expandera till fler tech-kategorier.

Appen, framtagen i samarbete med Figuratic, ska lanseras i början av september och inför höstsäsongen.

- Vi kommer att göra en stor lansering runt appen och förväntar oss att många av våra kunder kommer att använda den. Vi har en mycket stark närvaro i social medier med nästan en halv miljon följare kombinerat på samtliga konton.

Blir det färre returer med den nya tekniken och appen?

- Naturligtvis ja, absolut.

 Till Habit säger även Pouya Boland att fler fysiska pop up-butiker är att vänta och därtill ska bolaget expandera till nya marknader.

- Vi kommer absolut fortsätta att expandera på nya marknader och växa under tiden på det vis vi har gjort från början. Fler fysiska popup-butiker kan också vara en del av denna strategi. Vi har många fler nyheter att annonsera efter sommaren.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Arkiv

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

WeSC behöver nytt kapital

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.136