23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

E-modehandlaren Chiquelle lanserar inför kommande säsong en AR-app, Augmented Reality, i samarbete med teknikföretaget Figuratic.

Med appen ska kunderna få möjlighet att ”testa” kläder, mixa och matcha och skapa outfits virtuellt med hjälp av en särskilt framtagen 3D-avatar baserad på kundens egna mått och fysik.

- Denna AR-teknik kombinerad med våra modeprodukter hjälper kunderna att delta i sociala medier-plattformar genom en mer personlig och interaktiv upplevelse, säger vd Pouya Boland i en kommentar.

I ett pressmeddelande skriver e-handlaren att företaget alltid satsat på att ligga i framkant, att arbeta med senaste tekniken och vara innovativt. Chiquelle menar att den nya tekniken väntas förändra den europeiska och svenska e-handelsmarknaden i grunden.

Vi tror att AR i kombination med e-handel och onlineshopping blir enormt”,skriver Chiquelle.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.13|instance-web01