23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

Kappahl öppnar butik om 120 kvadratmeter för konceptet Newbie på 100 -112 King´s Road i London.

– I vår femte butik i Storbritannien finns flera spännande nya inslag – både vad gäller events och att vi bjudit in likasinnade varumärken, säger Camilla Wernlund, ansvarig för new business på KappAhl och barn- och babyklädeskedjan expansion i en kommentar.

Butiken ska innehålla en eventyta och därtill erbjuda produkter från externa varumärken som Kids Concept, Elodie Details och Meraki Beauty. I butiken ska modekoncernen även möjlighet erbjuda möjlighet för kunderna att byta Newbie-kläder med varandra under så kallade Swop Mondays.

Första butiken för Newbie öppnade i Stockholm 2014.Konceptet spänner över 21 butiker totalt i Storbritannien, Sverige, Norge, Finland och Polen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094