Björn Borg kampanjar för jämställd sport och kärlek

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Inför avspark i VM i fotboll kampanjar Björn Borg ånyo för kärlek med digital plattform och rätten till samkönade äktenskap.

Inför VM i fotboll kampanjar Björn Borg med initiativet  Marriage Unblocked  som är en digital plattform där alla kan fria, utbyta löften och gifta sig anonymt eller offentligt. Plattformen är byggd på blockchain-teknik signerad Superblocks. Det första paret att gifta sig på Marriage Unblocked är Sybillie och Alexandra från Schweiz där samkönade äktenskap inte är erkända enligt lag.

- Vi tror på att sport är kärlek och att kärlek är jämställt. Den första grundläggande rätten är att få älska vem man vill. Med vår nya plattform Marriage Unblocked kan vi decentralisera makten och öppna upp för äktenskap för alla vuxna som vill gifta sig, säger Jonas Lindberg Nyvang, global marknadschef hos på Björn Borg.

På plattformen kan de som vill lagra sina krypterade löften för alltid och få ett certifikat på sitt digitala äktenskap tillsammans med en symbolisk besparing i kryptovalutan Ether.

Tanken med kampanjen är att ifrågasätta hur äktenskap styrs och upprättas.

Mer om: Björn Borg


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Peak Performance tappar vd - lämnar modebranschen

Efter fyra år lämnar vd:n modesportföretaget. Peak Performance fick nyligen nya ägare.

Plus

NA-KD i stor butiksoffensiv

Tillväxtraketen på nätet gör offlinesatsning som ska dra upp omsättningen.

Colettes final hos Afound

Snart startar utförsäljning av den parisiska modedestinationens kvarvarande lager i butik och digitalt.

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

E-handlare sponsrar visningsvecka

Chiquelle blir officiell sponsor till kommande Fashion Week Stockholm.

Framgång för Boozt

Nyhetsbrev

Dags för nytt innehåll i The Lobby

Arkiv

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

På hotell med Panos Emporio

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.142