23948sdkhjf

Mot nytt pris

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gudrun Sjödén nominerad till internationell utmärkelse.

Gudrun Sjödén är nominerad till The Glossy Awards i New York. Tävlingen äger rum 14 juni  i New York och modeföretaget är nominerad i kategorin ”Best Campaign By Fashion Brand”. Värd för galan är supermodellen och entreprenören Coco Rocha och andra nominerade till galan är  modeverksamheter som Diane Von Furstenberg, Burberry, Tommy Hilfiger och Chanel. 

Det är inte första gången som Gudrun Sjödén nomineras och prisas i mode- och entreprenörstävlingar och den 26 januari i år förärades designern och företagaren Gudrun Sjödén det svenska priset för ”Bästa internationella tillväxt” i tävlingen EY Entrepreneur of the year.

 - Sedan några år tillbaka har vi fokus på vår internationella tillväxt. Det känns oerhört hedrande och en stor bekräftelse att vara nominerad för bästa kampanj på The Glossy Awards i New York. Tyskland är fortfarande vår största marknad men nu växer vi snabbast i USA. Det är väldigt kul att vår unika färgstar- ka stil tas emot med öppna armar i de stora länderna. ”First we take Manhattan, then we take Berlin”, fast tvärtom,  Säger Gudrun Sjödén ägare och vd i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137