23948sdkhjf

Mot nytt pris

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Gudrun Sjödén nominerad till internationell utmärkelse.

Gudrun Sjödén är nominerad till The Glossy Awards i New York. Tävlingen äger rum 14 juni  i New York och modeföretaget är nominerad i kategorin ”Best Campaign By Fashion Brand”. Värd för galan är supermodellen och entreprenören Coco Rocha och andra nominerade till galan är  modeverksamheter som Diane Von Furstenberg, Burberry, Tommy Hilfiger och Chanel. 

Det är inte första gången som Gudrun Sjödén nomineras och prisas i mode- och entreprenörstävlingar och den 26 januari i år förärades designern och företagaren Gudrun Sjödén det svenska priset för ”Bästa internationella tillväxt” i tävlingen EY Entrepreneur of the year.

 - Sedan några år tillbaka har vi fokus på vår internationella tillväxt. Det känns oerhört hedrande och en stor bekräftelse att vara nominerad för bästa kampanj på The Glossy Awards i New York. Tyskland är fortfarande vår största marknad men nu växer vi snabbast i USA. Det är väldigt kul att vår unika färgstar- ka stil tas emot med öppna armar i de stora länderna. ”First we take Manhattan, then we take Berlin”, fast tvärtom,  Säger Gudrun Sjödén ägare och vd i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Ny designutbildning i Åre

Vill skapa skoklassiker

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Balenciaga à la Provrummet

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Modemässa med hållbart i fokus

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.743