23948sdkhjf

Nya namn till Lexington

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mode- och inredningsbolaget Lexington Company plockar in ny duo med digital kompetens till styrelsen som nu består av 75 procent kvinnor.

Helena Nordman-Knutson, executive director och partner på Hallvarsson & Halvarson och Elin Ankerblad, medgrundare och business director på design- och innovationsbyrån Doberman är nya medlemmar i Lexington Companys styrelse.

Helena Nordman-Knutson har i rollen som kommunikationskonsult och analytiker följt detaljhandelsbolag och börsnoterade företag. Därtill har hon 20 års erfarenhet från den finansiella marknaden som sektorsansvarig analytiker inom teknologi och telekom på investmentbanker.

Elin Ankerblad beskrivs som en erfaren affärsutvecklare och digital transformationsledare och har lett organisationer och företag under digitaliseringsprocesser. Hon är även verksam som föreläsare inom design, innovation och kundupplevelse.

– Det händer väldigt mycket på marknaden nu inom detaljhandeln i och med digitaliseringar och andra komplexa områden. Både Helena och Elin har erfarenheter och kompetenser inom dessa vilket gör det möjligt för oss att utvecklas i rätt riktning. Med de nya styrelsemedlemmarna på plats innebär det fortsatt utveckling och digitalisering av Lexington Company, något som ytterligare stärker kundupplevelsen samt ökar affärsvärdet, säger Kristina Lindhe vd för Lexington Company i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153