23948sdkhjf

Afound räknar med expansion i Europa 2019

I veckan öppnar första butiken för Afound.

H&M:s nya koncept Afound, som öppnar sin första butik på Drottninggatan i Stockholm nu på torsdag, har så här långt planer på ytterligare fem butiker i Sverige under året.

Under 2019 räknar Afound med att expandera i övriga Europa, med start i den norra delen.

Det skriver Dagens Industri i måndagens tidning efter att ha pratat med Afounds vd Fredrik Svartling och "creative director" Mattias Ekberg.

Afounds affärsidé är att sälja ett utvalt sortiment där 30 procent av utbudet kommer från H&M-gruppens egna kedjor och resterande sortiment är från ett hundratal externa varumärken. Samtliga varor är prisnedsatta med i genomsnitt 50 procent.

Afound kommer även finns som e-handel som öppnar i samband med första butiksöppningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062