Loreen till Iconic Sthlm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Artist blir tillgänglig för varumärkessamarbeten.

Artisten och producenten Loreen representeras nu av agenturen Iconic Sthlm. Agenturen arbetar bland annat med influencermarknadsföring och arbetar sedan tidigare med bland andra stylisten och stilprofilen Bea Åkerlund och fotografen Arvida Byström. I agenturen finns profiler yrkesverksamma inom  mode, konst, musik och design tillgängliga för kommersiella samarbeten.

– Vi räknar inte enbart antal följare utan tittar snarare på innehåll. Vi kan erbjuda ren och skär kvalitet med våra profiler och ett samarbete med någon av dem ger en helt annan nivå av exklusivitet i varumärkesassociationen än ett enstaka instagraminlägg från en kommersiell bloggare, säger Nina Philipson, vd och grundare av Iconic Sthlm i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Tungt för modebolag?

The Cords & Co ska befinna sig i kris, rapporterar Breakit på torsdagsmorgonen.

"Ambitionen är att sammanföra de svenska modeveckorna"

Inför kommande mode- och inköpsveckor i Stockholm ställde Habit frågan till Swedish Fashion Councils vd Jennie Rosén om det snart är aktuellt att arrangera veckorna samtidigt.

Han väntar färre returer med ny teknik

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

Välkommen till Habit Modegalan 2018

Hon ser växande intresse för produktion i Indien

Indiskas tidigare vd Sofie Gunolf hjälper företag med produktion i landet via ett nystartat sourcingbolag. Därtill satsar hon vidare med det egna varumärket.

Londré Textiles med ny vd

Nyhetsbrev

Kerber byter läge

Arkiv

Ellos blandat med vintageklassiker – samarbetar med Bukowskis

E-handlaren samarbetar med auktionshuset i höst.

Butik för Holebrook

Här öppnar modeföretaget första permanenta butiken.

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

De säljer sin startup - Virtusize i japanska händer

Love Stories i svenskt samarbete

Amsterdambaserat underklädesmärke ritar åt svensk modekedja.

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

JC byter ägare - vd lämnar

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

Spansk modemästare till Borås

Textilmuseet i Borås välkomnar internationell utställning om modeskaparen Cristóbal Balenciaga. Invigs i mitten av december.

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

Vinner rätten till röda sulan

Inditex ångar på

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Han tar över Bergendahls

Svensk modeduo till Woolmark Prize

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

De startar Unique Social

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148