23948sdkhjf

Åhléns dammar av Vide

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuskedjan återlanserar varumärke inom heminredningstextil.

Varuhuskedjan plockar ånyo in det egna varumärket Vide i sortimentet som rymmer hemtextil inom bad och bädd. Textilierna är tillverkade i hållbara, ekologiska material och första kollektionen för det nygamla varumärket lanseras till hösten.

-Vi är glada att kunna erbjuda Vide i en förnyad tappning då vi vet att Vide är ett uppskattat val hos våra kunder som tilltalas av vackra och hållbara produkter som alltid är ett bra val – både ekonomiskt och hållbart, säger Ulrika Andersson affärsområdeschef Hem på Åhléns.

I sortimentet finns bäddset, lakan, örngott, kuddar, plädar, handdukar och badrock. Kollektionen lanseras i samtliga varuhuset samt i webbutiken.

Mer om: Åhléns | Vide
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Team Sportia-butik i konkurs

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146