23948sdkhjf

Svensk byrå lanserar digital butik för Hublot

Stockholmsbaserade B-Reel lanserar en ny shoppingupplevelse för det LVMH-ägda lyxvarumärket.

Klockbranschen har länge kämpat med, eller snarare mot e-handeln. Butiksupplevelsen har ansetts vara en så pass avgörande faktor att man helt enkelt valt bort näthandeln. Men nu har den svensk reklambyrån, B-Reel tagit fram en för klockindustrin unik digital butik. Genom Hublot Digital Boutique kan konsumenten få en interaktiv butiksupplevelse i realtid, som kommer så nära den fysiska upplevelsen det går, med hjälp av videosamtal.

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, säger Jesper Kling, managing director för B-Reel i Stockholm.

Tjänsten kommer att tillhandahållas via tjänster som Skype och FaceTime. Med hjälp av hårdvara och specialutvecklad mjukvara installerad i Hublot-butiken kan butikspersonalen demonstrera produkter live med hjälp av videor, interaktiv 3D och produktbilder.

Lanseras i New York

Lanseringen sker i flaggskeppsbutiken på 5th Avenue i New York. Dessutom finns planer på att installera tjänsten i Hublots butiker i Schweiz och Hong Kong. Den kommer dock att vara begränsad till språken på respektive marknad och några planer på lansering i Sverige finns inte i dagsläget, eftersom det LVMH-ägda varumärket saknar en egen fysisk butik här. 
– Men svenska kunder kan använda tjänsten, även om den är kopplad till en butik i ett annat land, berättar Jesper Kling på B-Reel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063