Svensk byrå lanserar digital butik för Hublot

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade B-Reel lanserar en ny shoppingupplevelse för det LVMH-ägda lyxvarumärket.

Klockbranschen har länge kämpat med, eller snarare mot e-handeln. Butiksupplevelsen har ansetts vara en så pass avgörande faktor att man helt enkelt valt bort näthandeln. Men nu har den svensk reklambyrån, B-Reel tagit fram en för klockindustrin unik digital butik. Genom Hublot Digital Boutique kan konsumenten få en interaktiv butiksupplevelse i realtid, som kommer så nära den fysiska upplevelsen det går, med hjälp av videosamtal.

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, säger Jesper Kling, managing director för B-Reel i Stockholm.

Tjänsten kommer att tillhandahållas via tjänster som Skype och FaceTime. Med hjälp av hårdvara och specialutvecklad mjukvara installerad i Hublot-butiken kan butikspersonalen demonstrera produkter live med hjälp av videor, interaktiv 3D och produktbilder.

Lanseras i New York

Lanseringen sker i flaggskeppsbutiken på 5th Avenue i New York. Dessutom finns planer på att installera tjänsten i Hublots butiker i Schweiz och Hong Kong. Den kommer dock att vara begränsad till språken på respektive marknad och några planer på lansering i Sverige finns inte i dagsläget, eftersom det LVMH-ägda varumärket saknar en egen fysisk butik här. 
– Men svenska kunder kan använda tjänsten, även om den är kopplad till en butik i ett annat land, berättar Jesper Kling på B-Reel.

Mer om: Hublot | Jesper Kling


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja i rekonstruktion då bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms försattes i rekonstruktion på torsdagen.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Vändning för H&M

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.219