23948sdkhjf

Svensk byrå lanserar digital butik för Hublot

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade B-Reel lanserar en ny shoppingupplevelse för det LVMH-ägda lyxvarumärket.

Klockbranschen har länge kämpat med, eller snarare mot e-handeln. Butiksupplevelsen har ansetts vara en så pass avgörande faktor att man helt enkelt valt bort näthandeln. Men nu har den svensk reklambyrån, B-Reel tagit fram en för klockindustrin unik digital butik. Genom Hublot Digital Boutique kan konsumenten få en interaktiv butiksupplevelse i realtid, som kommer så nära den fysiska upplevelsen det går, med hjälp av videosamtal.

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, säger Jesper Kling, managing director för B-Reel i Stockholm.

Tjänsten kommer att tillhandahållas via tjänster som Skype och FaceTime. Med hjälp av hårdvara och specialutvecklad mjukvara installerad i Hublot-butiken kan butikspersonalen demonstrera produkter live med hjälp av videor, interaktiv 3D och produktbilder.

Lanseras i New York

Lanseringen sker i flaggskeppsbutiken på 5th Avenue i New York. Dessutom finns planer på att installera tjänsten i Hublots butiker i Schweiz och Hong Kong. Den kommer dock att vara begränsad till språken på respektive marknad och några planer på lansering i Sverige finns inte i dagsläget, eftersom det LVMH-ägda varumärket saknar en egen fysisk butik här. 
– Men svenska kunder kan använda tjänsten, även om den är kopplad till en butik i ett annat land, berättar Jesper Kling på B-Reel.

Mer om: Hublot | Jesper Kling


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Extern vd till Ida Sjöstedt

Hon kliver in som vd och delägare i modemärket vars grundare nu kan fokusera på den kreativa processen.

Så vill underklädesmärke presentera sig närmare

Öppnar pop up-butik inför julhandeln.

Jobb & Karriär
Meriterad finanschef och tidigare vd till Lindex

Tidigare vd för Lagerhaus blir ny cfo för modekedjan.

Klarna ska ge småföretagare en Boost

Nytt nummer av Habit

Möt Cristopher Nying, Our Legacys kreativa chef som går igång på motreaktioner.

Från Elodie Details till skoföretag

Stinaa J rekryterar försäljningschef och vice vd och öppnar därtill studiobutik.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Datum fastställda för visningsveckan

Arkiv

Boomerang söker ny vd

Fredrik Larsson har slutat som vd på Boomerang efter drygt ett halvår på posten.

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Så sålde Lexington Company

Fördjupat samarbete för kreativa branscher

Vinnare av Show Up Fashion Award

Modeduo bakom märket Johannes Adele vann nationella entreprenörstävlingen i mode. Priset delades ut i Borås på torsdagen.

Minskad omsättning för Björn Borg

Butiksnytt
Ganni öppnar butik i Stockholm

Plus

”Utan Altor är resan omöjlig”

Expansion i USA och Asien ska bana väg för Revolutionraces tillväxt. Men grundarna riskerar att tappa kontrollen över företaget nästa år när riskkapitalisten Altor kan bli majoritetsägare.

Chiquelle etablerar bolag i Norge

E-modehandlaren expanderar med tullfria leveranser.

Butiksnytt
Maska med butik

Ny studiobutik ska också serva e-handelskunder.

Butiksnytt
Nya under i Solna

Handlarna tror på julen

Vestiaire Collective med ny vd

Imaginärt för Carlings

Plus

Revolutionrace växer rekordsnabbt

Med en tillväxt på 150 procent var e-handlaren Revolutionrace en av förra årets tillväxtraketer. Boråsföretaget, som har revolutionerat outdoorbranschen med både färg och pris fortsätter ökningstakten tillsammans med riskkapitalisten Altor. Om drygt fyra år är målet en miljard kronor.

Mässfusion i Berlin

Hon är ett stjärnskott

Här lägger Åhléns ned – efter 59 år

Oförändrat hos VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Scorett

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Jobb & Karriär
Elektronikjättens vd till sportkedjan

Ny styrelse till SFC

Butiksnytt
Här öppnar Esprit

Zara drar upp farten online

Logistikpris till Zalando

Här byter Team Sportia läge

Oförändrat hos Kappahl

Canada Goose förvärvar skobolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17