23948sdkhjf

Svensk byrå lanserar digital butik för Hublot

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Stockholmsbaserade B-Reel lanserar en ny shoppingupplevelse för det LVMH-ägda lyxvarumärket.

Klockbranschen har länge kämpat med, eller snarare mot e-handeln. Butiksupplevelsen har ansetts vara en så pass avgörande faktor att man helt enkelt valt bort näthandeln. Men nu har den svensk reklambyrån, B-Reel tagit fram en för klockindustrin unik digital butik. Genom Hublot Digital Boutique kan konsumenten få en interaktiv butiksupplevelse i realtid, som kommer så nära den fysiska upplevelsen det går, med hjälp av videosamtal.

– Lyxvarumärken är experter på personlig service i butik men det är först med den här typen av tjänst som den servicen görs rättvisa digitalt. När vi identifierade Hublots utmaning och letade efter lösningar blev vi förvånade över att det inte fanns några vettiga alternativ på marknaden. Vi fick bygga en egen tjänst istället och jag törs nog säga att Hublot Digital Boutique sätter en ny standard för personlig kundtjänst, säger Jesper Kling, managing director för B-Reel i Stockholm.

Tjänsten kommer att tillhandahållas via tjänster som Skype och FaceTime. Med hjälp av hårdvara och specialutvecklad mjukvara installerad i Hublot-butiken kan butikspersonalen demonstrera produkter live med hjälp av videor, interaktiv 3D och produktbilder.

Lanseras i New York

Lanseringen sker i flaggskeppsbutiken på 5th Avenue i New York. Dessutom finns planer på att installera tjänsten i Hublots butiker i Schweiz och Hong Kong. Den kommer dock att vara begränsad till språken på respektive marknad och några planer på lansering i Sverige finns inte i dagsläget, eftersom det LVMH-ägda varumärket saknar en egen fysisk butik här. 
– Men svenska kunder kan använda tjänsten, även om den är kopplad till en butik i ett annat land, berättar Jesper Kling på B-Reel.

Mer om: Hublot | Jesper Kling
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här stänger River Island

Butiksnytt
Afound aviserar nya lägen

Nu öppnar sjätte butiken för Afound och modekoncernen meddelar därtill ytterligare två lägen för outletkonceptet.

Plus

Jeansälskarna i medvind

Svensk-australiensiska Neuw Denim är modebranschens tillväxtbolag i denimsegmentet. Habit träffade märkets vd och säljchef för Europa.

H&M dementerar nedläggning av Nyden

Har slagit ihop märket med H&M.

Stilduo för MQ

NK dubblerar anrik yta för herrmode

Stenströms blir största leverantör när NK presenterar klassiskt herrmodekoncept i ny form på varuhuset i Stockholm i höst.

Nyhetsbrev

Prisas för sjal

Arkiv

Expansionschef lämnar H&M efter 17 år

Gudrun Sjödén siktar mot Kina

Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

Butiksnytt
Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Prisökning på mode

Best of Brands konkurs: "Förhoppningen är att hitta en köpare"

Hoppet lever för den tidigare modekedjan. På måndagen stängdes dock en av de kvarvarande tre butikerna.

Han ska leda Whyred och Hope

Ägarna rekryterar vd från Axel Johnson. Habit har pratat med honom.

Herrmodemässa i siffror

Hööks i nya händer

Detaljhandelskoncern förvärvar hästsportkedjan.

Lululemon höjer prognos

Tar plats i hållbarhetskrets

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Best of Brands i konkurs

Rekonstruktionen kunde inte rädda modekedjan. Bolaget har försatts i konkurs.

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Plus

Han bygger framtidens butik

Byredo, Avavav och Acne Studios – i tio år har arkitektbyrån Halleroed skapat butiker som kommunicerar varumärken hela vägen.

Omställning och kampanjer tynger VRG

Uniqlos ägare missar förväntningar

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Polarn o Pyret och Brothers blir självständiga

Knaper jul för klädhandeln

Fler kan köpa Jotex

Butik för Ganni i London

XXLs vd lämnar - efter 18 dagar

Efter Norrmalmstorg Florens

Asos vinstvarnar

Handlarna tappar tron till jul

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156