Canada Goose mot Kina
Det Torontobaserade företaget öppnar de första märkesbutikerna i Peking och Hongkong, lanserar e-handel i Kina och öppnar kontor i Shanghai.
- Som världens största lyxmarknad är möjligheten för Canada Goose i Kina enorm. Vi har redan noterat stor efterfrågan från kinesiska konsumenter - lokalt och internationellt - i många år, och vi är glada att kunna erbjuda detaljhandel och vår e-handelsupplevelse direkt till våra kunder där, säger Dani Reiss, vd och koncernchef i en kommentar.
Den ansvarige för satsningen i Kina har rekryterats internt och heter Scott Cameron och operativ butikspartner blir ImagineX Group.
E-handelslanseringen i Kina sker via Alibaba Groups plattform Tmall. Scott Cameron har lett e-handelsetableringar och öppnat butiker för varumärket på många nya marknader. Butiken i Peking öppnar i Taikoo Li Sanlitun North Mall och butiken i Hongkong öppnar i ifc mall. E-handelsbutiken på Tmall har premiär hösten 2018.