23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Canada Goose mot Kina

Modemärket öppnar butiker och kontor i Kina.

Det Torontobaserade företaget öppnar de första märkesbutikerna i Peking och Hongkong, lanserar e-handel i Kina och öppnar kontor i Shanghai.

- Som världens största lyxmarknad är möjligheten för Canada Goose i Kina enorm. Vi har redan noterat stor efterfrågan från kinesiska konsumenter - lokalt och internationellt - i många år, och vi är glada att kunna erbjuda detaljhandel och vår e-handelsupplevelse direkt till våra kunder där, säger Dani Reiss, vd och koncernchef i en kommentar.

Den ansvarige för satsningen i Kina har rekryterats internt och heter Scott Cameron och operativ butikspartner blir ImagineX Group. 

E-handelslanseringen i Kina sker via Alibaba Groups plattform Tmall. Scott Cameron har lett e-handelsetableringar och öppnat butiker för varumärket på många nya marknader. Butiken i Peking öppnar i Taikoo Li Sanlitun North Mall och butiken i Hongkong öppnar i ifc mall. E-handelsbutiken på Tmall har premiär hösten 2018. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.359|