23948sdkhjf

Nu öppnar Lululemon

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På fredagen öppnar det kanadensiska sportmärket butik i Stockholm. Habit har besökt butiken.

Lululemon öppnar butik om 200 kvadratmeter på Smålandsgatan 20 i Stockholm på fredagen.

Sportmärket har funnits med showroom på Riddargatan i Stockholm sedan 2015 men butiken som nu öppnas blir den första i Sverige. Med showroomet har märket byggt upp ett nätverk av ambassadörer inom hälsa och träning men även möt kunder genom de fria yogaklasserna och löpargrupperna de arrangerar. På det sättet får sportmodeföretaget en förståelse för hur den nya marknaden fungerar. Efter att ha verkat på marknaden en tid vet bolaget också var bästa läge för etablering kan vara. 

- Våra svenska kunder omfamnar fördelarna med en aktiv och meningsfull livsstil och 
drar nytta av de otroliga möjligheterna till träning både inomhus och utomhus som

Läs också: Lululemon höjer prognos
erbjuds runt Stockholm.Vi öppnade första gången vårt showroom här 2015, och sedan
dess har vi med hjälp av våra passionerade lärare lärt känna platsen , så att vi kan
skräddarsy vårt butiksformat och upplevelser till den lokala kunderna, säger Lindsay
Claydon, Director of Brand & Community, Lululemon EMEA i en kommentar till Habit.

Lindsay Claydon har arbetat med varumärket i 11 år och de senaste tre åren med London som bas då sportföretaget stasat på Europa. I London finns flera butiker bland annat en på Regent Street med kafé.

Lululemon har funnits till försäljning i Sverige via olika andra aktörer, exempelvis yogastudion Yogayama, som varumärket samarbetar med men med butiken finns nu möjlighet att visa upp en större bredd i kollektionerna. Lululemon gör träningskläder för både dam och herr.

Utgångspunkten var vid starten att ta fram kläder för yoga men utbudet har växt till att omfatta all sorts träning och nu lägger Lululemon även fokus på plagg för löpning.

Varumärket är grundat i Vancouver 1998 och till dags dato finns över 400 butiker globalt. I Europa har fokus i år varit att öppna butiker i Tyskland och Sverige. Läs en längre intervj med Lululemon i ett kommande nummer av Habit.

Mer om: Lululemon
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Karl Lagerfeld död

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Sportamore lägger till marknad

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Här öppnar varuhusjätten outlet

Nyhetsbrev

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Arkiv

Our Legacy bygger ut

Butiken i London utökas.

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Tvärstopp för Odd Molly

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Ny vd till Pandora

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.151