På hög höjd - Nu lanseras Buffalo

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Agenturen Welcome lanserar platåsneaker från Buffalo i Skandinavien, Baltikum och i Spanien i augusti.

Agenturen Welcome har plockat in skomärket Buffalo och Buffalo London, som hade riktiga glansdagar under 1990-talet, i varumärkesportföljen och har sålt in och lanserar nu märket i Skandinavien, Baltikum och i Spanien i höst.

- Welcomes lansering av Buffalo har gått väldigt bra, vi får med oss bra många nyckelkunder inom modesegmentet men lyckas samtidigt även komma in på varuhus samt skofackskedjor på samtliga marknader i Skandinavien. Vi är mer än nöjda, säger Welcomes vd Gonzalo Catalan i en kommentar.

Fram tills i dag har Buffalo endast valt att arbeta med cirka 15 butiker internationellt däribland Opening ceremony, YME universe i Oslo och HBX. Agenturen har en del av framgången som Fila har i Sverige och Welcome räknar med att Buffalo kommer bli en komet och finnas hos många återförsäljare i höst.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Tungt för modebolag?

The Cords & Co ska befinna sig i kris, rapporterar Breakit på torsdagsmorgonen.

"Ambitionen är att sammanföra de svenska modeveckorna"

Inför kommande mode- och inköpsveckor i Stockholm ställde Habit frågan till Swedish Fashion Councils vd Jennie Rosén om det snart är aktuellt att arrangera veckorna samtidigt.

Stutterheim i nytt samarbete

Modemärket har ett nytt samarbete med ett italienskt märke skapat och ritat av namnkunnig designer.

Välkommen till Habit Modegalan 2018

Han väntar färre returer med ny teknik

I veckan berättade Chiquelle att e-handlaren nu ska börja använda AR- teknik kopplad till nätbutik och sociala medier.

Hon ser växande intresse för produktion i Indien

Indiskas tidigare vd Sofie Gunolf hjälper företag med produktion i landet via ett nystartat sourcingföretag. Därtill satsar hon vidare med det egna varumärket.

Nyhetsbrev

Londré Textiles med ny vd

Arkiv

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Kerber byter läge

Butik för Holebrook

Här öppnar modeföretaget första permanenta butiken.

Ellos blandat med vintageklassiker – samarbetar med Bukowskis

E-handlaren samarbetar med auktionshuset i höst.

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Love Stories i svenskt samarbete

Amsterdambaserat underklädesmärke ritar åt svensk modekedja.

Här är Svensk Digital Handels nya vd

De säljer sin startup - Virtusize i japanska händer

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

JC byter ägare - vd lämnar

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Från Billabong till Gap

Vinner rätten till röda sulan

Inditex ångar på

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

Han tar över Bergendahls

Svensk modeduo till Woolmark Prize

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

De startar Unique Social

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.157