23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så blir nya Wera

Åhléns uppdaterar dammodemärket med ny logotyp och nytt butikskoncept. Därtill släpps samarbetskollektion med modetidning i höst.

Åhléns uppdaterar uttrycket för det egna dammodemärket Wera i höst med ny logga, butiksinredning och samarbetskollektion. En kollektionen som har tagits fram i samarbete med modetidningen Styleby och som omfattar 15 plagg samt accessoarer som skor, väskor och scarf. Kollektionen, med plagg i grundfärgerna svart, vitt och mörkblått med orange som accentfärg, beskrivs som chic och klassisk med sportreferenser.

– Vi är glada för att kunna presentera nya Wera med både klassiker och nya spännande modedetaljer för säsongen. Att vi även gjort en unik kollektionsdel i samarbete med STYLEBY känns extra kul. Vi vill samarbeta med duktiga människor i den svenska modebranschen och vårt Wera-koncept passar fint med STYLEBY:s modeuttryck, säger Maria Gemzell, modechef på Åhléns i en kommentar.

Åhléns förvärvade varumärket Wera 2005.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.102