Så blir nya Wera

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Åhléns uppdaterar dammodemärket med ny logotyp och nytt butikskoncept. Därtill släpps samarbetskollektion med modetidning i höst.

Åhléns uppdaterar uttrycket för det egna dammodemärket Wera i höst med ny logga, butiksinredning och samarbetskollektion. En kollektionen som har tagits fram i samarbete med modetidningen Styleby och som omfattar 15 plagg samt accessoarer som skor, väskor och scarf. Kollektionen, med plagg i grundfärgerna svart, vitt och mörkblått med orange som accentfärg, beskrivs som chic och klassisk med sportreferenser.

– Vi är glada för att kunna presentera nya Wera med både klassiker och nya spännande modedetaljer för säsongen. Att vi även gjort en unik kollektionsdel i samarbete med STYLEBY känns extra kul. Vi vill samarbeta med duktiga människor i den svenska modebranschen och vårt Wera-koncept passar fint med STYLEBY:s modeuttryck, säger Maria Gemzell, modechef på Åhléns i en kommentar.

Åhléns förvärvade varumärket Wera 2005.

Mer om: Åhléns | Wera


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Förvärv i skönhetsbranschen

Två onlineaktörer inom skönhet blir en när Eleven förvärvar Nordicfeel.

Chiquelle hoppar på AR-tåget

Lanserar shoppingupplevelse i 3D och släpper AG-app i samarbete med Figuratic.

Plus

Miljardsatsning i ny galleria

Citycon investerar 120 miljoner euro i Mölndal galleria som öppnar i höst.

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Fortsatt trögt för MQ - omorganiserar inom inköp

Då öppnar Uniqlo - snart premiär

Nu bekräftar japanska modekedjan öppningsdatum för butiken i Stockholm. Det blir inte som tidigare aviserat i höst utan redan i sommar.

Nyhetsbrev

JC byter ägare - vd har lämnat

I förra veckan bytte den pressade och förlusttyngda modekedjan vd och ägare.

Arkiv

Spansk modemästare till Borås

Textilmuseet i Borås välkomnar internationell utställning om modeskaparen Cristóbal Balenciaga. Invigs i mitten av december.

Han kan prisas av NK

Varuhuset presenterar nu inför NK Galan tre nominerade vardera i kategorierna framtidslöfte och innovationspris.

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Så utvecklar Kappahl Newbie

Modekedjan testar pop up-koncept för barn- och babyklädeskonceptet och bjuder även in externa varumärken i ny butik i London.

Femte butiken för Jascha

Modeföretaget Jascha Stockholm tar över WeSC tidigare lokal i Stockholms city.

Jobb & Karriär
Kappahls vd får gå

Modekedjans vd tvingas bort efter oenighet. Lindex och Gina Tricots tidigare vd kliver med omedelbar verkan in som tillförordnad.

Inkluderande och urbant

Göteborgsbaserad duo ligger bakom nytt badklädesmärke. Första kollektionen lanserades i april.

Plus

Så ska C4 ta tillbaka den regionala handeln

Oförändrad försäljning för H&M

Ägarskifte på gång i Acne Studios?

Postnord + Wish = sant

H&M: Ingen bäring i uppköpsrykten

Hologram gav utmärkelse

Böter hotar JC - igen

Plus

Så utmanar fastighetsägaren digitaliseringen

Söder är stadsdelscentrumet i Helsingborg som öppnar i höst. Ägaren Jefast utmanar den pågående digitaliseringen och tar på sig rollen som samhällsbyggare. Habit har varit där.

Från Billabong till Gap

Vinner rätten till röda sulan

Inditex ångar på

Anklagas för sexuella ofredanden – tvingas avgå

Han tar över Bergendahls

Så ska varuhuskedja undvika kollaps

Svensk modeduo till Woolmark Prize

Ur & Penn vann - nu överklagar Daniel Wellington domen

De startar Unique Social

Åhléns dammar av Vide

Uppåt för Malmö city

Stänger en av två butiker

Förvärv inom andrahandsmode

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.186