23948sdkhjf

Så blir nya Wera

Åhléns uppdaterar dammodemärket med ny logotyp och nytt butikskoncept. Därtill släpps samarbetskollektion med modetidning i höst.

Åhléns uppdaterar uttrycket för det egna dammodemärket Wera i höst med ny logga, butiksinredning och samarbetskollektion. En kollektionen som har tagits fram i samarbete med modetidningen Styleby och som omfattar 15 plagg samt accessoarer som skor, väskor och scarf. Kollektionen, med plagg i grundfärgerna svart, vitt och mörkblått med orange som accentfärg, beskrivs som chic och klassisk med sportreferenser.

– Vi är glada för att kunna presentera nya Wera med både klassiker och nya spännande modedetaljer för säsongen. Att vi även gjort en unik kollektionsdel i samarbete med STYLEBY känns extra kul. Vi vill samarbeta med duktiga människor i den svenska modebranschen och vårt Wera-koncept passar fint med STYLEBY:s modeuttryck, säger Maria Gemzell, modechef på Åhléns i en kommentar.

Åhléns förvärvade varumärket Wera 2005.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094