23948sdkhjf

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kampanjer driver jeanskedjans försäljning och ökningen i butik ska vara tvåsiffrig.

Modekedjans försäljning i butik ska enligt ett pressmeddelande ha ökat med totalt 12 procent och upp emot 30 procent på delar av sortimentet som uppmärksammats med hjälp av kampanjer, bland annat Perfect fit som tagit fram i samarbete med reklambyrån House of Friends.

Nu ska jeanskedjan fortsätta arbeta kreativt tillsammans med byrån och fokus ligger nu på att nå uppmärksamhet i sociala kanaler och driva trafik till kedjans nya webbutik.

- Vi är mycket nöjda med samarbetet med House of Friends. Som ett litet marknadsteam är det viktigt att byrån känns som en förlängd arm i det dagliga arbetet vilket jag tycker House of Friends bidrar med till JC. Vi är nöjda med resultaten av kampanjinnehållet och har fått bra gensvar på kampanjen "Find Your Perfect Fit" som vi spinner vidare på under 2018 tillsammans med House of Friends, säger Stefano di Martino, kedjans vd i en kommentar.

Mer om: JC
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De åker till Pitti Uomo

Holzweiler, Indigofera och Klättermusen bland de nya när Revolver och Pitti Immagine presenterar 17 varumärken som deltar i Scandinavian Manifesto i januari.

Återvunnet klär kultur- och demokratiministern

Alice Bah Kuhnke väljer klänning från Stockholms Stadsmission Remake till årets Nobelfest.

1

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

Prisad frack på Nobelmiddagen

Boråsbaserat modeföretag klär Volvos chefer till Nobelfestligheterna.

Julklappar för 23 miljarder

Nya krav på modeindustrin

Nu lanseras UN Fashion Industry Charter for Climate Action vid klimattoppmöte COP24. Och det står klart att en gemensam kraftsamling krävs för att minska enorma växthusgasutsläpp.

Nyhetsbrev

Stipendium till damskräddarelev

Student vid Tillskärarakademin tilldelas stipendium ur fond för kvinnliga hantverkare.

Arkiv

Tretorn i finskt designsamarbete

Tretorn lanserar samarbete med Makia. Kollektionen innefattar regnkläder men även stickade tröjor och accessoarer.

Vågade inköp ger resultat

Så har hans inköp på magkänsla banat väg för framgångar.

Kvarteret lyfts med ny handel

Plats för 20 butiker när Hästen 21 i centrala Stockholm utvecklas. I projektet ingår PK-huset.

Plockar in ny kompetens

Uppdaterad modeshopping till sjöss

Drar sig ur Designers Remix

IC Group fortsätter att sälja av varumärken.

De lanserar virtuellt provrum

3D-pionjärerna och modevisionärerna Atacac tar ännu ett digitalt kliv.

Fokuserar på kläder - säljer accessoarlinjen

Lägger allt krut på kärnverksamheten med modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

Ska driva Berendsens hållbarhetsarbete

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

Sportmodemärke satsar med ny e-handel

Han kampanjar för Stayhard

Är ansikte för vinterns festkampanj.

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Gant skrotar Rugger och Diamond G

Modeföretaget samlar all design under en huvudlinje och logotypen för Diamond G blir ny officiell logga för Gant.

Två konkursanmälningar mot JC

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Kunderna valde bort köpcentrumen

H&M öppnar kafé i London

Nätet störst på Black Friday

Butiksnytt
Caliroots 2.0

Postnord anställer kvartett

Här öppnar It's Pleat

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.177