23948sdkhjf

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kampanjer driver jeanskedjans försäljning och ökningen i butik ska vara tvåsiffrig.

Modekedjans försäljning i butik ska enligt ett pressmeddelande ha ökat med totalt 12 procent och upp emot 30 procent på delar av sortimentet som uppmärksammats med hjälp av kampanjer, bland annat Perfect fit som tagit fram i samarbete med reklambyrån House of Friends.

Nu ska jeanskedjan fortsätta arbeta kreativt tillsammans med byrån och fokus ligger nu på att nå uppmärksamhet i sociala kanaler och driva trafik till kedjans nya webbutik.

- Vi är mycket nöjda med samarbetet med House of Friends. Som ett litet marknadsteam är det viktigt att byrån känns som en förlängd arm i det dagliga arbetet vilket jag tycker House of Friends bidrar med till JC. Vi är nöjda med resultaten av kampanjinnehållet och har fått bra gensvar på kampanjen "Find Your Perfect Fit" som vi spinner vidare på under 2018 tillsammans med House of Friends, säger Stefano di Martino, kedjans vd i en kommentar.

Mer om: JC
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Uppstickare tror på ny retailmodell

Det nya konceptet ruskar om de traditionella affärsmodellerna för retail. Sverige är premiärmarknaden.

Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Han ska omdefiniera begreppet sportbutik

”Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige”.

Indiskas vd på topplista över kvinnliga ledare

Så mycket växte e-modehandeln

Ny yta för reseffekter

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Arkiv

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Butiksnytt
Aplace återöppnar i ny miljö

Bygger om ytan efter nio år i Brunogallerian.

Skapar smycken till & Other Stories

Stockholmsbaserad juvelerare gör smyckeskollektion åt modekedjan.

Modetalanger hyllas av VA

Entreprenörer bakom klädvårdsföretag, duo bakom It's Re:Leased och NA-KD:s expansionschef nådde Veckans Affärers lista för Supertalanger.

Hon kampanjar för Gina Tricot

Influencer och entreprenör i modekedjans sommarkampanj.

Plus

Så ska hon vässa Lindex modeaffär

Bolagets vd, Susanne Ehnbåge, ska utveckla Lindex digitala affärer och stärka intäkter och lönsamhet efter två utmanande år. Habit har träffat henne.

WeSC minskade förlusten och ökade försäljningen

Remake gästar Ringen

Ökad rörelseförlust för Boozt

Branschprofiler till Habits nyhetsstudio – streama intervjuerna live

Dystert för Tiger of Sweden

Nettoomsättning och rörelseresultat backade rejält under tredje kvartalet.

Jobb & Karriär
Han går till Day et

Så många får gå från Gina Tricot – fackliga förhandlingar avslutade

Ledarskapspris till Cellbes vd

Cellbes vd förärades utmärkelsen Årets Ledare under Retail Awards. Även H&M, Naturkompaniet och Aim´n kammade hem priser.

Butiksnytt
Lindex till Danmark

Öppnar fysisk butik i höst som ska drivas av franchisepartner.

Plus

Han vägleder till miljösmarta köp

I mitten av mars lanserades en ny e-handel inom outdoor med strikt hållning till miljön. Möt Vindpinads grundare vars främsta mål är att bidra till minskad konsumtion.

Camilla Malmströms i konkurs

Rekonstruktionen kunde inte rädda kedjan som försattes i konkurs på måndagen.

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Uniqlo i restaurangsamarbete

Butiksnytt
Nu öppnar Valentino

Butik och kreativ studio i LA för strumpjätte

Jobb & Karriär
Underklädeskedja med ny designchef

Jobb & Karriär
Ny vd för textil- och arbetsklädesföretaget

Se alla Företagens egna nyheter

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.145