23948sdkhjf

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Varumärket fortsätter att presentera en strid ström av nya samarbetspartner och på torsdagen avslöjades ännu ett ansikte;  brittiska artisten, listfenomenet, låtskrivaren och modellen Dua Lipa.

Varumärket ska byggas genom att involvera olika kreativa samarbetspartner från olika gebit. Då torde Dua Lipa var en god matchning då hon har, precis som Nyden ämnar göra, byggt upp fanskaran med hjälp av sociala medier och Youtube. 

" Min första kärlek är musik, men mode spelar också en viktig roll i mitt liv, för jag tror att det är så viktigt för det egna uttrycket. Jag letar efter kläder som återspeglar styrka och mod, men som också matchar dagens snabba trend. Så jag är exalterad att vara medskapande med / Nyden och sätta min prägel på designen - det kommer att bli en kollektion som passar mig, både på scenen och utanför och även för mina fans", säger Dua Lipa i utskicket.

Tidigare i veckan tillkännagav Nyden att även Los Angeles- baserade sångerskan Justine Skye blir ny samarbetspartner.

Hur och när samarbetskollektionerna, där partnerna enligt varumärket tidigt är involverade i designprocessen, släpps framgår inte bara att informationen nås kunder via bland annat sociala medier och e-postutskick.

Hittills har en så kallade förkollektionsaktivitet ägt rum då tryckta t-shirts och sweatshirts sålts via den egna  e-handeln. När Habit ställde frågan till H&M group i april om när en större lansering väntar så var svaret från presskontakt  Iñigo Sáenz Maestre vid H&M:s pressavdelning  att en större lansering föregås av mindre "förkollektionsaktiviteter".

Kunder kan också förbeställa plagg via sajten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062