23948sdkhjf

Hon ska också samarbeta med Nyden

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Varumärket fortsätter att presentera en strid ström av nya samarbetspartner och på torsdagen avslöjades ännu ett ansikte;  brittiska artisten, listfenomenet, låtskrivaren och modellen Dua Lipa.

Varumärket ska byggas genom att involvera olika kreativa samarbetspartner från olika gebit. Då torde Dua Lipa var en god matchning då hon har, precis som Nyden ämnar göra, byggt upp fanskaran med hjälp av sociala medier och Youtube. 

" Min första kärlek är musik, men mode spelar också en viktig roll i mitt liv, för jag tror att det är så viktigt för det egna uttrycket. Jag letar efter kläder som återspeglar styrka och mod, men som också matchar dagens snabba trend. Så jag är exalterad att vara medskapande med / Nyden och sätta min prägel på designen - det kommer att bli en kollektion som passar mig, både på scenen och utanför och även för mina fans", säger Dua Lipa i utskicket.

Tidigare i veckan tillkännagav Nyden att även Los Angeles- baserade sångerskan Justine Skye blir ny samarbetspartner.

Hur och när samarbetskollektionerna, där partnerna enligt varumärket tidigt är involverade i designprocessen, släpps framgår inte bara att informationen nås kunder via bland annat sociala medier och e-postutskick.

Hittills har en så kallade förkollektionsaktivitet ägt rum då tryckta t-shirts och sweatshirts sålts via den egna  e-handeln. När Habit ställde frågan till H&M group i april om när en större lansering väntar så var svaret från presskontakt  Iñigo Sáenz Maestre vid H&M:s pressavdelning  att en större lansering föregås av mindre "förkollektionsaktiviteter".

Kunder kan också förbeställa plagg via sajten.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.114