23948sdkhjf

Ska växa inom sportmode - Öppnar ny butik

Här öppnar Terrace andra butiken. Därtill läggs fokus på tillväxt med e-handeln.

Terrace, grundat 2007, och som bedriver försäljning via e-handel och fysisk butik på Sveavägen 28 öppnar butik på Lilla Nygatan 2 i Göteborg i augusti. 

I dag säljs sportmode, skor och accessoarer från ett stort antal varumärken däribland C.P. Company, Aquascutum, Hackett, Sergio Tacchini, The North Face, Patagonia och Lyle & Scott. 


I samband med butiksöppningen plockas en rad nya varumärken in i sortimentet som Private White, Maison Kitsune, Ami Paris, Anderson, Porter Yoshida, Canada Goose, Eton, Filson, Diemme, PS Paul Smith, Common Projects, Clarks och Stutterheim.

Förutom att satsa fysiskt läggs fokus på utökad satsning på e-handeln som står för drygt 60 procent av omsättningen i dag.

I ett pressmeddelande heter det att ”ambitionen är att under 2018 och 2019 skapa en varumärkesportfölj som genererar 100 procent tillväxt 2019 och tydligt positionerar Terrace som ett av marknadens mest intressanta e-handelskoncept för män som gillar ”fashionable sportwear””.

För att realisera satsningen, bredda ägandet och lyfta konceptet till nästa nivå lanseras en kampanj i samarbete med nordiska crowdfundingföretaget Invesdor.com som möjliggör för intressenter att köpa aktier i Terrace.

Habit har sökt Niclas Rodin för en kommentar kring satsningarna. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078