23948sdkhjf

Miljardmål i sikte

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Pernilla Nyrensten, vd och en av grundarna till Revolution Race, vill ta outdoorvarumärket som hon och hennes man grundade 2013, ut i världen.

– Vi startade från noll och byggde det helt och hållet från sociala medier, säger Pernilla Nyrensten till Habit.

Läs också: Revolutionrace växer rekordsnabbt

Sedan starten har företaget vuxit organiskt till 230 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2017/2018. Under tredje kvartalet stundar lansering i USA.

– Det kommer bli jättespännande med ett så stort land och som är ett känt outdoorland. Vi får se vad det kommer att betyda. Får vi genomslag där kommer det bli stora förändringar för oss, såklart.

I november i fjol gick riskkapitalisten Altor in som delägare. Målet är att mer än fyrdubbla omsättningen inom fyra år och nå en miljard kronor i omsättning.

– Vi vill ju blir ett världsbrand. Hela världen ska ha våra ’happy’ outdoorplagg, säger Pernilla Nyrensten.

Hör henne berätta om resan med Revolution Race på Habit Modebranschens Dag 2018 i Borås den 30 maj. 

Säkra din plats på Habit Modebranschens Dag här! Se hela programmet här.  

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Team Sportia-butik i konkurs

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.151