23948sdkhjf

Miljardmål i sikte

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Pernilla Nyrensten, vd och en av grundarna till Revolution Race, vill ta outdoorvarumärket som hon och hennes man grundade 2013, ut i världen.

– Vi startade från noll och byggde det helt och hållet från sociala medier, säger Pernilla Nyrensten till Habit.

Läs också: Revolutionrace växer rekordsnabbt

Sedan starten har företaget vuxit organiskt till 230 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2017/2018. Under tredje kvartalet stundar lansering i USA.

– Det kommer bli jättespännande med ett så stort land och som är ett känt outdoorland. Vi får se vad det kommer att betyda. Får vi genomslag där kommer det bli stora förändringar för oss, såklart.

I november i fjol gick riskkapitalisten Altor in som delägare. Målet är att mer än fyrdubbla omsättningen inom fyra år och nå en miljard kronor i omsättning.

– Vi vill ju blir ett världsbrand. Hela världen ska ha våra ’happy’ outdoorplagg, säger Pernilla Nyrensten.

Hör henne berätta om resan med Revolution Race på Habit Modebranschens Dag 2018 i Borås den 30 maj. 

Säkra din plats på Habit Modebranschens Dag här! Se hela programmet här.  

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Sportamore växer – men ökar förlusten

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Arkiv

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

WeSC behöver nytt kapital

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.158