Miljardmål i sikte

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Pernilla Nyrensten, vd och en av grundarna till Revolution Race, vill ta outdoorvarumärket som hon och hennes man grundade 2013, ut i världen.

– Vi startade från noll och byggde det helt och hållet från sociala medier, säger Pernilla Nyrensten till Habit.

Läs också: Därför satsar Egmont på nischad e-handel

Sedan starten har företaget vuxit organiskt till 230 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2017/2018. Under tredje kvartalet stundar lansering i USA.

– Det kommer bli jättespännande med ett så stort land och som är ett känt outdoorland. Vi får se vad det kommer att betyda. Får vi genomslag där kommer det bli stora förändringar för oss, såklart.

I november i fjol gick riskkapitalisten Altor in som delägare. Målet är att mer än fyrdubbla omsättningen inom fyra år och nå en miljard kronor i omsättning.

– Vi vill ju blir ett världsbrand. Hela världen ska ha våra ’happy’ outdoorplagg, säger Pernilla Nyrensten.

Hör henne berätta om resan med Revolution Race på Habit Modebranschens Dag 2018 i Borås den 30 maj. 

Säkra din plats på Habit Modebranschens Dag här! Se hela programmet här.  



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja i rekonstruktion då bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms försattes i rekonstruktion på torsdagen.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med JC och levererar varor till kedjans butiker med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear".

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Vändning för H&M

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.164