Miljardmål i sikte

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Pernilla Nyrensten, vd och en av grundarna till Revolution Race, vill ta outdoorvarumärket som hon och hennes man grundade 2013, ut i världen.

– Vi startade från noll och byggde det helt och hållet från sociala medier, säger Pernilla Nyrensten till Habit.

Läs också: Därför satsar Egmont på nischad e-handel

Sedan starten har företaget vuxit organiskt till 230 miljoner kronor för det brutna räkenskapsåret 2017/2018. Under tredje kvartalet stundar lansering i USA.

– Det kommer bli jättespännande med ett så stort land och som är ett känt outdoorland. Vi får se vad det kommer att betyda. Får vi genomslag där kommer det bli stora förändringar för oss, såklart.

I november i fjol gick riskkapitalisten Altor in som delägare. Målet är att mer än fyrdubbla omsättningen inom fyra år och nå en miljard kronor i omsättning.

– Vi vill ju blir ett världsbrand. Hela världen ska ha våra ’happy’ outdoorplagg, säger Pernilla Nyrensten.

Hör henne berätta om resan med Revolution Race på Habit Modebranschens Dag 2018 i Borås den 30 maj. 

Säkra din plats på Habit Modebranschens Dag här! Se hela programmet här.  



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Nyhetsbrev

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Arkiv

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Så gick det för RNB

Vinden har vänt för Kappahl - "Tillbaka på banan"

Uppåt för kedjan i bolagets tredje kvartal.

H&M:s toppchef lämnar - analytiker spår dyster rapport

Försäljningsdirektören byts ut inför kvartalsrapporten.

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146