23948sdkhjf

Nytt bikinivarumärke med Baliinfluenser

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Produktchef och inköpare med ett förflutet från Chantal Thomass och Chantelle, Bik Bok och Nelly ligger bakom nya bikinivarumärket Coco & Nuts.

Sonia Mehdizade lanserade bikinivarumärket Coco & Nuts i mitten av april. Hon grundade dock varumärket för knappt två år sedan då hon efter en kortare sejour lämnade tjänsten som inköpare hos Nelly i oktober 2016.

Med märket vill hon förmedla glad och lycklig semesterkänsla och influenserna till bikinidelarna, som säljs separat, kommer både från Bali men hon har även plockat upp minimalistiska influenser från Skandinavien i designen.

Sonia Mehdizade har förutom Nelly även ett förflutet från under- och badklädesbranschen. Hon arbetat som produktchef på Chantal Thomass/Chantelle samt som inköpare hos Bik Bok där hon utvecklat kedjans badkollektion tillsammans med A Bikini A Day innan längtan att starta eget blev för stor.

Försäljningen går i nuläget via egen webbutik och marknadsföringen sker i huvudsak via Instagram. Sedan lanseringen förra månaden har märket burits av flera profiler i sociala medier som Kenza, Jannid, Molly Rustas och Victoria Törngren. Hittills har hälften av kunderna varit internationella och Sonia Mehdizade har fått beställningar från USA, Australien och från Europa och resterande har varit kunder i Sverige.

Hon säger till Habit och kollektionen ska hållas relativt liten men att ny design kan komma men att det oftare ska handla om nya färger då koncept bygger på en väldigt minimalistisk stil med en "baskollektion" och lite trend som kommer och går.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Modemärke med ny identitet

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109