23948sdkhjf

Nytt bikinivarumärke med Baliinfluenser

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Produktchef och inköpare med ett förflutet från Chantal Thomass och Chantelle, Bik Bok och Nelly ligger bakom nya bikinivarumärket Coco & Nuts.

Sonia Mehdizade lanserade bikinivarumärket Coco & Nuts i mitten av april. Hon grundade dock varumärket för knappt två år sedan då hon efter en kortare sejour lämnade tjänsten som inköpare hos Nelly i oktober 2016.

Med märket vill hon förmedla glad och lycklig semesterkänsla och influenserna till bikinidelarna, som säljs separat, kommer både från Bali men hon har även plockat upp minimalistiska influenser från Skandinavien i designen.

Sonia Mehdizade har förutom Nelly även ett förflutet från under- och badklädesbranschen. Hon arbetat som produktchef på Chantal Thomass/Chantelle samt som inköpare hos Bik Bok där hon utvecklat kedjans badkollektion tillsammans med A Bikini A Day innan längtan att starta eget blev för stor.

Försäljningen går i nuläget via egen webbutik och marknadsföringen sker i huvudsak via Instagram. Sedan lanseringen förra månaden har märket burits av flera profiler i sociala medier som Kenza, Jannid, Molly Rustas och Victoria Törngren. Hittills har hälften av kunderna varit internationella och Sonia Mehdizade har fått beställningar från USA, Australien och från Europa och resterande har varit kunder i Sverige.

Hon säger till Habit och kollektionen ska hållas relativt liten men att ny design kan komma men att det oftare ska handla om nya färger då koncept bygger på en väldigt minimalistisk stil med en "baskollektion" och lite trend som kommer och går.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Nyhetsbrev

Prisad modebutik öppnar webbutik

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.12