Nytt bikinivarumärke med Baliinfluenser

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Produktchef och inköpare med ett förflutet från Chantal Thomass och Chantelle, Bik Bok och Nelly ligger bakom nya bikinivarumärket Coco & Nuts.

Sonia Mehdizade lanserade bikinivarumärket Coco & Nuts i mitten av april. Hon grundade dock varumärket för knappt två år sedan då hon efter en kortare sejour lämnade tjänsten som inköpare hos Nelly i oktober 2016.

Med märket vill hon förmedla glad och lycklig semesterkänsla och influenserna till bikinidelarna, som säljs separat, kommer både från Bali men hon har även plockat upp minimalistiska influenser från Skandinavien i designen.

Sonia Mehdizade har förutom Nelly även ett förflutet från under- och badklädesbranschen. Hon arbetat som produktchef på Chantal Thomass/Chantelle samt som inköpare hos Bik Bok där hon utvecklat kedjans badkollektion tillsammans med A Bikini A Day innan längtan att starta eget blev för stor.

Försäljningen går i nuläget via egen webbutik och marknadsföringen sker i huvudsak via Instagram. Sedan lanseringen förra månaden har märket burits av flera profiler i sociala medier som Kenza, Jannid, Molly Rustas och Victoria Törngren. Hittills har hälften av kunderna varit internationella och Sonia Mehdizade har fått beställningar från USA, Australien och från Europa och resterande har varit kunder i Sverige.

Hon säger till Habit och kollektionen ska hållas relativt liten men att ny design kan komma men att det oftare ska handla om nya färger då koncept bygger på en väldigt minimalistisk stil med en "baskollektion" och lite trend som kommer och går.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nattklubb för New Black

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.164