23948sdkhjf

Spot-a-Shop satsar på Sverige

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Vill samarbeta med fler nätbutiker – Drar in drygt 20 procent nya kunder.

Finska Spot-a-Shop planerar att storsatsa på den svenska marknaden. Sajten – som visar upp erbjudanden och reapriser från olika e-handelssidor – kom till Sverige förra året. Den har i dagsläget pågående samarbeten med 35 svenska butiker och planen är nu att utöka detta med minst 50 procent under året.

– Många kunder tror att det bara är rea typ två-tre gånger om året. I nätbutiker är det rea året runt. Man måste hela tiden justera och uppdatera sitt sortiment. Spot-a-Shop skapar här väldigt stora värden för såväl butiker som för konsumenter, säger Izabell Persson som är Country Manager för Spot-a-Shop i Sverige.

Spot-a-Shop fungerar genom att visa upp reor och erbjudanden från olika nätbutiker på sin sajt. Om kunden hittar något intressant kan man klicka sig vidare till respektive e-handel för att genomföra köpet.

– Detta gör att många kunder ofta väljer att shoppa mer på butikens egna sida. Man kanske “springer på” något man tycker ser kul ut, eller så upptäcker man att man verkligen gillar butikens inriktning. Det är ofta kunder återkommer direkt till butikens sida. På så sätt blir det en vinst för butiken i fråga, samtidigt som kunden hittar det han eller hon behöver, säger Izabell Persson.

Spot-a-Shop genererar i dagsläget drygt 20 procent nya kunder åt de anslutna butikerna, meddelar företaget. Målet är nu att nå fler marknader utanför EU – bland annat Kina – men huvudfokus ligger på storsatsningen i Sverige samt en lansering i Österrike.

Mer om:Spot-a-Shop


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Ny hos Scandinavian Man

Butiksnytt
Swims med butik

Kedjorna som driver omsättningen

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Underklädeskedja öppnar outlet

Arkiv

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Höjt tillväxtmål för Nelly

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

Så ser en hållbar ledare ut

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Vestiaire Collective med nytt utseende

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Norsk modekedja blir dansk

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.297