Ska representera talanger för kommersiella samarbeten

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Pr- och kommunikationsbyrå öppnar talangavdelning med bland andra välkända modeansikten och sociala medier-profiler.

Patriksson Communication öppnar ny talangavdelning och ska representera profiler som är välkända inte minst i modesammanhang i sociala medier som stylisten Sophia Roe, stylisten och moderedaktören Darja Barannik, skribenten och stylisten Tine Andrea Lauvli, programledaren Janka Polliani, stylisten och tidigare moderedaktören Hege Aurelie Badendyck samt skådespelerskan Hedda Stiernstedt. Avdelningen ska representera talanger över olika segment gällande mode, konst, design, film och musik.

Avdelningen ska fokusera på att bygga, positionera samt representera profilerna i kommersiell mening, initiera samarbeten med lokala och internationella varumärken och vara en strategisk partner för kommunikation, synlighet och profilering.

- Med tanke på dagens medielandskap och kommunikationsbranschens ständiga förändring så var det ett naturligt steg att öppna en separat avdelning som ägnar sig åt att representera både online och offline-talang. Vi kommer att dra nytta av vår omfattande kommunikationserfarenhet, vår kreativitet och vårt internationella nätverk för att förena talanger med varumärken både lokalt och globalt, säger Hanna Renlund Westerberg, vd på Patriksson Communication.

Avdelningen ska växa med fler talanger under året.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Arkiv

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Röda siffror för Intersport

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123