23948sdkhjf

The Lobby satsar på bröllop i sommar

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Sisters in Law tar plats i handelsplattformens lokaler.

Sisters in Law – som dels driver en blogg och dels ger ut ett magasin inriktat på bröllop och fest – ska ta plats i AMF Fastigheters nya satsning The Lobby på Regeringsgatan i centrala Stockholm. Där ska de utsmycka ytan med hjälp av sina annonsörer och sitt nätverk från och med den 15 juni – i tid till sommaren, då de allra flesta bröllopen äger rum.

Läs också: Nystartar i hållbarhetens tecken

– Bröllop och sommarfest är ett inspirerande sommartema där det finns kopplingar till många intressanta varumärken. Jag är övertygad om att Sisters in Law med sin drivkraft och sitt nätverk bidrar till upplevelsen i The Lobby på ett mycket spännande sätt, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

– Via vår blogg och vårt magasin visar vi en större bredd och kreativitet när det kommer till bröllop. Detta vill vi nu ta till en ny nivå tillsammans med The Lobby där vi kan inspirera på en ny arena, säger Zanna Metzer på Sisters in Law.

The Lobby invigdes i april. Det är ett nytt koncept där olika varumärken hyr in sig genom korta hyreskontrakt på minst en månad, vilket innebär att marknadsytan ständigt förändras. Den totala retailytan i The Lobby är 700 kvadratmeter fördelat på två våningar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik. Ambitionen är att bli en modeportal med utökat sortiment.

Då får modekedjan ny vd

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

Nyhetsbrev

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Arkiv

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Från kläder till väskor

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Modemärke med ny identitet

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.097