23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ska ta steget ut i Europa

Skoföretaget Flattered satsar på showroom i Paris i juni för att etablera märket hos externa återförsäljare i Europa.

19 till 29 juni visar svenska skomärket Flattered upp vår- och sommarkollektionen för 2019 med ett tillfälligt showroom på 8 rue de Bourg l´Abbé i Paris.

Satsningen, i samband med den stora inköpsveckan i Paris i slutet på juni, är ett led i att märket vill nå ut i Europa.

- Flattered är i en väldigt stark tillväxtfas där vi nu är redo att ta nästa steg ut i Europa. Det ska blir väldigt spännande att visa upp våra nya kollektion i Paris. Vi har tidigare nosat på de internationella marknaderna via försäljning i vår egen webbshop men nu tar vi alltså steget till att etablera oss även hos externa återförsäljare runt om i Europa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare till Flattered i en kommentar till Habit.

Enligt skoföretaget har tillväxten varit väldigt stark i Sverige och Norden och skoföretaget har på kort tid fått många nya återförsäljare i regionen.

Flattered hoppas att satsningen på att möta externa återförsäljare i Paris ska bli ett steg till en starkare etablering i Europa både för företagets kanaler, även direkt till konsument.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063