23948sdkhjf

Ska ta steget ut i Europa

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Skoföretaget Flattered satsar på showroom i Paris i juni för att etablera märket hos externa återförsäljare i Europa.

19 till 29 juni visar svenska skomärket Flattered upp vår- och sommarkollektionen för 2019 med ett tillfälligt showroom på 8 rue de Bourg l´Abbé i Paris.

Satsningen, i samband med den stora inköpsveckan i Paris i slutet på juni, är ett led i att märket vill nå ut i Europa.

- Flattered är i en väldigt stark tillväxtfas där vi nu är redo att ta nästa steg ut i Europa. Det ska blir väldigt spännande att visa upp våra nya kollektion i Paris. Vi har tidigare nosat på de internationella marknaderna via försäljning i vår egen webbshop men nu tar vi alltså steget till att etablera oss även hos externa återförsäljare runt om i Europa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare till Flattered i en kommentar till Habit.

Enligt skoföretaget har tillväxten varit väldigt stark i Sverige och Norden och skoföretaget har på kort tid fått många nya återförsäljare i regionen.

Flattered hoppas att satsningen på att möta externa återförsäljare i Paris ska bli ett steg till en starkare etablering i Europa både för företagets kanaler, även direkt till konsument.

Mer om: Flattered
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

De tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Nyhetsbrev

Prisad modebutik öppnar webbutik

Arkiv

Filippa K lanserar ny e-handel

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

NA-KD till Kompassen

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

Team Sportia-butik i konkurs

JD Sports förvärvar sportkedja

Blekt kvartal för MQ - fortsätter rasa

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

New Black blir deras plus en

Modemärke inleder samarbete med mobilvarumärket OnePlus.

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Plus

"Mode har förlorat trendfaktorn"

Etablerar en butik i månaden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.118