23948sdkhjf

Han tror på kepsen

Ekonom lanserar premiumkepsar under varumärket Stiksen.

Asim Khandker ligger bakom premiumvarumärket Stiksen vars första kollektion, The Merino Collection, just lanserats.

Grundtanken är att presentera kepsen som fin accessoarer och inte en huvudbonad endast för sportsammanhang, fritidshäng eller som markör för olika subkulturer.

- Vår vision är att kepsen ska passa in vid finare tillfällen och vara ett komplement till en business casual dress code. Nu finns äntligen en keps på marknaden som klär upp personer, till skillnad från de flesta andra kepsar som ger en mer avslappnad och ledig look. Hela min barn- och ungdom har jag fått höra att jag inte får bära keps i klassrummet, vid matbordet osv, så för mig handlar det i slutändan inte om att sälja ytterligare ett varumärke, utan istället om att förändra en hel världs syn på kepsar, säger Asim Khandker, grundare av Stiksen i en kommentar.

Den första kollektionen består av kepsar i fem färger; pitch black, midnight blue, ladyburg burgundy, moss green och dune Beige. Kepsarna har en utsida av merinoull, en del kashmir och polyester och en insida i bomull.

Modellen är en så kallad ”baseball cap” med ett designat one-size-fits-all-spänne. En diskret detalj på kepsens vänstra baksida är en 24K guldpläterad logotyp. Lansering och försäljning sker initialt via egen webbutik.

Grundaren Asim Khandker har en bakgrund inom ekonomi och är utbildad vid Handelshögskolan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094