23948sdkhjf

Hon kampanjar för Indiska

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mode- och inredningskedjan låter artist vara ansikte för vår- och sommarkollektionen.

Artisten Linnea Henriksson kampanjar för Indiska i sommar. Hon är albumaktuell och står tillsammans med Gyllene Tider också bakom den svenska officiella låten till sommarens VM i fotboll. Hon ska även medverka i kommande upplaga av tv-programmet Så mycket bättre.

- Att klä mig i färg och mönster är mitt snabbaste trix för att bli på bra humör. Jag har vuxit upp med Indiska och i min hemstad Halmstad var det Indiska-butiken som stack ut. Där gick jag in för att drömma mig bort; Ta in dofterna, känna på tygerna och väga halsbanden i mina händer. Det känns därför jättekul och väldigt naturligt att göra detta samarbete, säger Linnea Henriksson i en kommentar.

Med valet av Linne Henriksson fortsätter mode- och inredningskedjan på inslagen väg och använder kreativa yrkesverksamma personer istället för modeller.

- Med Linneas musikaliska bakgrund tar vi det kreativa temat vidare inom ytterligare ett område. Vi är oerhört stolta och glada över samarbetet med Linnea. Kollektionen är färgstark, feminin och inspirerande och det är precis så vi upplever Linnea, säger Sofie Saberski, marknadschef Indiska.


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Team Sportia-butik i konkurs

Filippa K lanserar ny e-handel

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129