23948sdkhjf

Trio visar formen - Årets VM-kostym lanserad

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu är kostymen inför kommande fotbollsmästerskap lanserad.

I drygt 20 år har Cavaliere fått i uppdrag att klä svenska fotbollslandslaget så också inför kommande världsmästerskap i Ryssland som drar igång i mitten av juni.

Landslagsspelaren Albin Ekdahl har varit delaktig i framtagandet av årets kostym i den blåa tonen ”deep water blue”. Kostymen lanseras i utvalda butiker och i herrmodeföretagets e-handel från och med maj 2018.

Cavalieres samarbete med Svenska Fotbollförbundet inleddes 1997 och årets VM är det sjätte mästerskapet i rad som Cavaliere klär landslaget.

- Att få möjligheten att klä upp detta folkkära landslag ser vi som en stor ära och samtidigt en utmaning. En utmaning att få till en kostym som känns elegant men samtidigt modern och som kan bäras upp av en hel trupp samtidigt, Sofia Frick, vd på Cavaliere i en kommentar.

Kavajen är enkelknäppt och okonstrurerad i halv kanvas med en napoletansk axel och pärlemoknappar Materialet är 100 procent ull från väveriet Reda. Slagbredden ligger  på 9 centimeter och kostymen har AMF-stickning i front, slag, axel och ryggsöm. Byxorna har klassisk passform med en fotvidd på 18 centimeter och en något högre livhöjd.

Samtliga kostymer är skräddade enligt Cavalieres måttjänst och producerade i företagets fabrik i Tjeckien.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.115