Trio visar formen - Årets VM-kostym lanserad

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu är kostymen inför kommande fotbollsmästerskap lanserad.

I drygt 20 år har Cavaliere fått i uppdrag att klä svenska fotbollslandslaget så också inför kommande världsmästerskap i Ryssland som drar igång i mitten av juni.

Landslagsspelaren Albin Ekdahl har varit delaktig i framtagandet av årets kostym i den blåa tonen ”deep water blue”. Kostymen lanseras i utvalda butiker och i herrmodeföretagets e-handel från och med maj 2018.

Cavalieres samarbete med Svenska Fotbollförbundet inleddes 1997 och årets VM är det sjätte mästerskapet i rad som Cavaliere klär landslaget.

- Att få möjligheten att klä upp detta folkkära landslag ser vi som en stor ära och samtidigt en utmaning. En utmaning att få till en kostym som känns elegant men samtidigt modern och som kan bäras upp av en hel trupp samtidigt, Sofia Frick, vd på Cavaliere i en kommentar.

Kavajen är enkelknäppt och okonstrurerad i halv kanvas med en napoletansk axel och pärlemoknappar Materialet är 100 procent ull från väveriet Reda. Slagbredden ligger  på 9 centimeter och kostymen har AMF-stickning i front, slag, axel och ryggsöm. Byxorna har klassisk passform med en fotvidd på 18 centimeter och en något högre livhöjd.

Samtliga kostymer är skräddade enligt Cavalieres måttjänst och producerade i företagets fabrik i Tjeckien.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Dags för nytt innehåll hos The Lobby

På hotell med Panos Emporio

Velour by Nostalgi nystartar efter konkurs

Nu börjar ett nytt kapitel för märket med grundaren Per Andersson som ensam ägare.

Tar över hotell i New York

Så ska mode- och inredningsbolaget synas under modeveckan i New York.

Odd Molly tappar - satsar mot nya marknader

Trögt andra kvartal för Odd Molly som nu planerar stänga butiker och lägga ökat fokus på att nå nya marknader.

Plus

Modekvartett om våren 2019

Fyra tongivande kreatörer i samtal med Habit om nedskalade kollektioner och långsiktiga, mindre säsongsbundna produkter.

Nyhetsbrev

Resultatförbättring för Lindex - men butiksstängningar väntar

Arkiv

Jobb & Karriär
Nytt designteam hos Daily Sports

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - ny vd på plats

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Nya hos MQ

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168