23948sdkhjf

Hon är ny hos I dig denim

Modeföretaget har rekryterat global försäljningschef som tidigare arbetat med varumärken som Acne Studios, Wrangler och Savvy Citizen.

Mimmi Andersson är nyanställd som global försäljningschef hos Göteborgsbaserade modeföretaget I dig denim. Hon har arbetat i modebranschen i 15 år, även internationellt, bland annat  för Acne Studios och hon har även erfarenhet från försäljning av varumärken som Wrangler, Savvy Citizen och Svea.

Modeföretaget har nu fokus på tillväxt också i egna kanaler. Därtill ska I dig denim bli mer synligt på marknaden och gör nu en internationell satsning med planer på öka närvaron i bland annat Australien som är ny marknad för modeföretaget.  

I dig denim har även siktet inställt på fortsatt tillväxt i Asien. Australien är en marknad som Mimmi Andersson är väl förtrogen med.

- I dig denim har gjort en otroligt imponerande resa, där man tagit en stark position och vuxit snabbt organiskt. Nu väntar en ny nivå, nya möjligheter och nya marknader och jag ser fram emot att få vara med och ta varumärket ut på den resan, skriver Mimmi Andersson  i ett mejl till Habit.

Till Habit uppger I dig denim att företaget  mottog ett stort intresse för tjänsten vilket också blir ett kvitto på att varumärket vuxit sig allt starkare på marknaden.

I sommar väntar bland annat närvaro på mässor och för första gången ska I dig denim ställa ut på Pitti Bimbo i Florens 21 till 23 juni och därtill väntar som tidigare år Ciff Kids i Köpenhamn i augusti.

Varumärkets kläder för framförallt barn men även dam säljs i dag i 20 länder och finns representerade i över 200 utvalda butiker och online, bland annat på varuhuset NK och Barneys i New York. I dig denim grundades av Hanna Clavegård 2009.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062