Rak affärsmodell ger stor framgång

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

För Revolutionrace fortsätter tillväxtresan. Nya marknader väntar för bolaget som på fem år nått en omsättning långt över 200 miljoner kronor. Vd och grundaren Pernilla Nyrensten är en av talarna under Habit Modebranschens Dag.

Revolutionrace/Fritidsfabrikens vd och medgrundare Pernilla Nyrensten är en av talarna under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj.

Vad ska du prata om under Habit Modebranschens Dag?

- Om vår raka, unika businessmodell och om hur vi har lyckats bygga upp en snabbt växande och lönsam e-handelsverksamhet med hjälp av transparens och ärlighet och genom att kommunicera direkt till slutkund via sociala medier. Vi vann tidigt kundernas förtroende genom en rak, tydlig och enkel kommunikation bland annat via Facebook med produkter som uppenbarligen var mycket eftrfrågade.

Hur lyder framgångsreceptet?

- Vi hade en klar affärsidé och hittade en lucka i marknaden för konceptet ”happy outdoor”. Bra produkter som inte bara ska användas till att vandra i skogen i utan vi ville tillhandahålla plagg för en aktiv livsstil också i stan. Vi erbjuder färgglada outdoorplagg av god kvalité till ett rimligt pris och har hittat till kunder som andra outdoorvarumärken inte nått.

Vad händer närmast?

- Vi har varit inne i en till rejäl tillväxtfas under en längre period och för vårt femte bokslut landar omsättningen på 230 miljoner kronor och vi redovisar ett bra resultat och har en lönsam tillväxt. I oktober flyttar vi till nya lokaler om 1 000 kvadratmeter i Borås och behöver också bli fler. När vi går in på nya marknader behöver vi förstärka bland annat inom marknad och kundtjänst. Vi har försäljning till omkring 20 länder i dag och i höst väntar lansering i USA. I april tillträdde Ludvig Anderberg som vår nya finanschef och operativa chef. Med sin bakgrund hos bland andra Nelly blir han en bra och viktigt tillgång och kan vara med att ta viktiga och strategiska beslut.

Lyssna till Pernilla Nyrensten och många fler under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj. Här finns programmet och anmälan.

Läs en längre intervju med Pernilla Nyrensten i ett kommande nummer av Habit.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nattklubb för New Black

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.146