23948sdkhjf

Rak affärsmodell ger stor framgång

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

För Revolutionrace fortsätter tillväxtresan. Nya marknader väntar för bolaget som på fem år nått en omsättning långt över 200 miljoner kronor. Vd och grundaren Pernilla Nyrensten är en av talarna under Habit Modebranschens Dag.

Revolutionrace/Fritidsfabrikens vd och medgrundare Pernilla Nyrensten är en av talarna under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj.

Vad ska du prata om under Habit Modebranschens Dag?

- Om vår raka, unika businessmodell och om hur vi har lyckats bygga upp en snabbt växande och lönsam e-handelsverksamhet med hjälp av transparens och ärlighet och genom att kommunicera direkt till slutkund via sociala medier. Vi vann tidigt kundernas förtroende genom en rak, tydlig och enkel kommunikation bland annat via Facebook med produkter som uppenbarligen var mycket eftrfrågade.

Hur lyder framgångsreceptet?

- Vi hade en klar affärsidé och hittade en lucka i marknaden för konceptet ”happy outdoor”. Bra produkter som inte bara ska användas till att vandra i skogen i utan vi ville tillhandahålla plagg för en aktiv livsstil också i stan. Vi erbjuder färgglada outdoorplagg av god kvalité till ett rimligt pris och har hittat till kunder som andra outdoorvarumärken inte nått.

Vad händer närmast?

- Vi har varit inne i en till rejäl tillväxtfas under en längre period och för vårt femte bokslut landar omsättningen på 230 miljoner kronor och vi redovisar ett bra resultat och har en lönsam tillväxt. I oktober flyttar vi till nya lokaler om 1 000 kvadratmeter i Borås och behöver också bli fler. När vi går in på nya marknader behöver vi förstärka bland annat inom marknad och kundtjänst. Vi har försäljning till omkring 20 länder i dag och i höst väntar lansering i USA. I april tillträdde Ludvig Anderberg som vår nya finanschef och operativa chef. Med sin bakgrund hos bland andra Nelly blir han en bra och viktigt tillgång och kan vara med att ta viktiga och strategiska beslut.

Lyssna till Pernilla Nyrensten och många fler under Habit Modebranschens Dag som äger rum i Borås 30 maj. Här finns programmet och anmälan.

Läs en längre intervju med Pernilla Nyrensten i ett kommande nummer av Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"NOOS kan rädda modefackhandeln"

KRÖNIKAN: Never out of stock är revolutionerande och en konkurrensfördel för den lilla handlaren men även för leverantören, skriver Mikael Sandström.

Treksta till Skohuset – satsar mot skofackhandeln

Pitti Uomo i siffror

Gina Tricots vd lämnar

Återvänder till Tretorn där han kliver på som ny vd och delägare.

Röjk och Filippa K i ullsamarbete

Handlarna splittrade om framtiden – dystert inom sällanköp

Nyhetsbrev

Plus

Så vill de förändra sourcing i grunden

I september i fjol lanserade Elias Gröndal och Carl-Johan Blomqvist plattformen Findsourcing som ska förenkla för inköpare att hitta leverantörer i skobranschen.

Arkiv

Så sålde H&M: ”Omställningsarbetet går i rätt riktning”

Avslappnad silhuett i Florens

Eton och Tiger of Sweden höll båda presentationer på Pitti Uomo i veckan.

Videointervju: Förändringen drivs främst av människorna – inte tekniken

Hör retailexperten Ken Hughes berätta om hur nya shoppingbeteenden påverkar handeln.

Claire Group stannar i familjen

Vagabond får gott gensvar för skoåtervinning

Nu uppmanar skoföretaget återförsäljarna att också samla in skor.

Stockmann säger upp 150

Modedesigner aktuell som sommarvärd

2

Butiksägarna bakom United Retailers: ”Vi önskar dialog och samarbete med leverantörerna”

En grupp modehandlare ligger bakom intressegruppen United Retailers som ska verka för bättre dialog med leverantörer och hitta gemensamma hållbara vägar framåt i en pressad modebransch färgad av "konstanta erbjudanden, rabatter och lockerbjudanden".

HUIs konjunkturprognos: "Detaljhandeln befinner sig i ett tufft läge"

Jobb & Karriär
Masai med nytt team och logotyp

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Även Ur & Penn kritisk till omotiverade hyresnivåer

Prisad av NK

Omlottklänningens okrönta drottning förärades pris av NK på onsdagskvällen.

Jobb & Karriär
Från Scorett till Stayhard

Ska leda e-handlarens satsning på sneaker.

Högtryck väntar för e-modehandeln

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Rekordomsättning för Inditex

Blickar mot öst

Missa inte årets branschseminarium

Dags för Pitti Uomo

Ytterligare H&M-kedja till Tmall

Hans klockbolag tar in nytt kapital

Får betala miljonbelopp för att stänga

Om influencers får välja

Här stänger Tiger of Sweden två butiker

Stark tillväxt för arbetsklädeskoncern – når över 4 miljarder

Jobb & Karriär
Serieentreprenör föreslås till Touchtech

MQ tar egna varumärken till Afound

Skokedja drar sig ur marknad

Kinnevik tar nätmodehandlare mot Frankfurtbörsen

Kicks om osunda hyresnivåer: ”Ett utbrett branschproblem”

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.132