Sydkorea växande marknad för svenskt mode

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här säljer svenska e-modehandlare bäst, enligt statistik från betallösningsföretaget Paypal.

Tio största branscherna:

1. Mode

2. Resor

3. Programvara

4. Gaming

5. Reservdelar

6. Sportutrustning

7. Mobiltelefoner

8. Musikvideor

9. Webbplatstjänster

10. Hushållsprodukter.

Mode är vad som säljer bäst för svenska e-handlare till andra länder, enligt statistik från betallösningsföretaget Paypal.Statistiken bygger på den totala betalningsvolymen för svenska handlare som använder betalverktyget.

För den svenska modebranschen är Sydkorea den snabbast växande marknaden för svenska produkter utanför Europa.

- Modebranschen befinner sig i en intressant tid där försäljningen flyttar online och det här visar att svensk modeexport går fortsatt starkt. Den här statistiken är viktig för oss i vår ambition att hjälpa våra kunder att expandera sina affärer, och göra det enklare för dem att öka sin försäljning på marknader där vi ser en större efterfrågan på svenska produkter och tjänster, säger Jonas Breding, Skandinavienchef på PayPal i en kommentar.

Sverige är den största marknaden för svensk  e-handel enligt Paypal medan USA respektive Tyskland är de två största internationella marknaderna för svenska handlare följda av Storbritannien på plats fyra.

De snabbast växande marknaderna är Spanien, Italien och Frankrike följda av Österrike och just Sydkorea. Utöver mode är det tjänster och produkter inom resor och programvara som säljer bäst. Gamingbranschen kommer på plats fyra följt av reservdelar till bilar på plats fem.

Tio största marknaderna för svenska e-handlare: 1. Sverige 2. USA 3. Tyskland 4. Storbritannien 5. Frankrike 6. Italien 7. Norge 8. Australien 9. Spanien 10. Nederländerna.

Snabbast växande marknader: 1. Spanien 2. Italien 3. Frankrike 4. Österrike 5. Sydkorea 6. Tyskland 7. Schweiz 8. Nederländerna 9. Australien 10. Storbritannien.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Nattklubb för New Black

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.15