23948sdkhjf

Sydkorea växande marknad för svenskt mode

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Här säljer svenska e-modehandlare bäst, enligt statistik från betallösningsföretaget Paypal.

Tio största branscherna:

1. Mode

2. Resor

3. Programvara

4. Gaming

5. Reservdelar

6. Sportutrustning

7. Mobiltelefoner

8. Musikvideor

9. Webbplatstjänster

10. Hushållsprodukter.

Mode är vad som säljer bäst för svenska e-handlare till andra länder, enligt statistik från betallösningsföretaget Paypal.Statistiken bygger på den totala betalningsvolymen för svenska handlare som använder betalverktyget.

För den svenska modebranschen är Sydkorea den snabbast växande marknaden för svenska produkter utanför Europa.

- Modebranschen befinner sig i en intressant tid där försäljningen flyttar online och det här visar att svensk modeexport går fortsatt starkt. Den här statistiken är viktig för oss i vår ambition att hjälpa våra kunder att expandera sina affärer, och göra det enklare för dem att öka sin försäljning på marknader där vi ser en större efterfrågan på svenska produkter och tjänster, säger Jonas Breding, Skandinavienchef på PayPal i en kommentar.

Sverige är den största marknaden för svensk  e-handel enligt Paypal medan USA respektive Tyskland är de två största internationella marknaderna för svenska handlare följda av Storbritannien på plats fyra.

De snabbast växande marknaderna är Spanien, Italien och Frankrike följda av Österrike och just Sydkorea. Utöver mode är det tjänster och produkter inom resor och programvara som säljer bäst. Gamingbranschen kommer på plats fyra följt av reservdelar till bilar på plats fem.

Tio största marknaderna för svenska e-handlare: 1. Sverige 2. USA 3. Tyskland 4. Storbritannien 5. Frankrike 6. Italien 7. Norge 8. Australien 9. Spanien 10. Nederländerna.

Snabbast växande marknader: 1. Spanien 2. Italien 3. Frankrike 4. Österrike 5. Sydkorea 6. Tyskland 7. Schweiz 8. Nederländerna 9. Australien 10. Storbritannien.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Nyhetsbrev

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Arkiv

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Ivyrevel poppar upp i MoS

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.15