Åhléns City bygger ut skönhetsavdelningen – Välkomnar Hannah och Amanda

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuset utökar skönhetsavdelningen på varuhuset i Stockholm och plockar in ett 50-tal nya varumärken.

Den nya utökade ytan på T-planet omfattar 500 kvadratmeter och nu plockas ytterligare ett femtiotal varumärken som blir nya för varuhuset inom kroppsvård, inre skönhet, make up, hår och ansiktsvård.

Nya varumärken är bland andra Urban Decay, Pixi, RMS Beauty, Bomb Cosmetics, Swiss Clinic, Morris & Luca, Mor, Kora och Rodial.

Förutom nya produkter ska kunderna erbjudas fler hudvårdsterapeuter, frisörer, makeupartister, nagelteknologer, ögonbryns-experter och farmaceuter. På avdelningen öppnar även Hannah och Amandas Beauty Bar.

– Åhléns Citys skönhetsavdelning är Nordens största och vi har skapat en destination för skönhet med en köpupplevelse som inte går att få någon annanstans. Vi ser ett stadigt ökande intresse för skönhet och efterfrågan på råd och behandlingar och därför är jag extra stolt över att vi nu utökar både produkt- och tjänsteutbudet för att möta det stora intresse för skönhet som finns, säger Cathrine Wigzell, affärsområdeschef för Skönhet på Åhléns i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

De planerar expansion i Sverige

Habit Modebranschens Dag
Han skapar upplevelser i handeln

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

Starkt varumärke väntas vinna över snabbt mode

Gap: Resultat under förväntan

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Nyhetsbrev

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Arkiv

Regeringen prisar Acne Studios

Modeföretaget mottog på torsdagen regeringens nyinstiftade exportpris. ”Det ger kraft att fortsätta”, säger vd Mattias Magnusson till Habit.

Plus

Varumärkenas väg till butikshyllan

Med färre mässor och specialistbutiker är det en kamp för nya sportvarumärken att slå sig in på den nordiska marknaden. Habit har följt tre aktörer i matchen om inköparna.

Carven i konkurs

Missa inte Habit Modebranschens Dag

Intresset stort för att bli del av Uniqlos svenska team

Den nya Uniqlobutiken kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan i centrala Stockholm. Arbetet med att rekrytera medarbetare har precis inletts. Intresset är stort för att jobba i den nya butiken.

H&M backar ånyo sälj- och köptjänst

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

De har sålt miljoner aktier i Boozt

Dansk skilsmässa - DAFI splittras

En blir två när DAFI delas upp i två sällskap som får skilda fokusområden. Nytt dotterbolag ska sköta modeveckan i Köpenhamn.

Muji i egen regi

Modekoncern i nybildad transportkoalition

Han kampanjar för Stayhard

Kollektivavtal för Rodebjer

Soya Concept förvärvar skoföretag

Modeverksamheten slås samman med danskt skomärke och skapar ny dansk modejätte.

Här öppnar OAS

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Habit Modebranschens Dag
Miljardmål i sikte

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Tictail öppnar butik

Efter New York har Tictail öppnat fysisk butik i Stockholm.

Lager 157 hyr in sig i Härlöv

Jobb & karriär
Hon går till 2NDDAY

Wish-kunder slipper avgift

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Mässa närmare branschen

Lekfullt och kreativt

Designduos kläder miljömärks

Samarbete för Nikben

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159