23948sdkhjf

RNB tror på delningsekonomi – Investerar i e-handelsbolag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen går in i e-handelsbolaget Hyber.

Via nya initiativet Retailers Lab, samägt av RNB och Wellstreet, förvärvar modekoncernen RNB Retail and brands 10 procent av e-handelsbolaget Hyber. Investeringen är Retailers Labs första och följer även på att rikskapitalbolaget Wellstreet redan tidigare tilldelat Hyper extern finansiering om över 3 miljoner kronor.

Hyber är en plattformen där föräldrar kan abonnera på utvalda barnprodukter. Efter RNBs investering ska plattformen börja erbjuda ytterplagg för uthyrning från RNBs dotterbolag Polarn O. Pyret.

- Vi ser fram emot samarbetet med Hyber då Polarn O. Pyrets högkvalitativa plagg passar denna typ av verksamhet väl med vårt mål om tre barn i varje plagg. Plaggens livslängd har alltid varit en central fråga för oss och i och med samarbetet med Hyber får vi nu möjligheten att förlänga livet på ytterligare fler plagg, säger Nanna Hedlund vd på Polarn O. Pyret och styrelseledamot i Retailers Lab i en kommentar.

Polarn O. Pyrets marknads- och e-handelschef Petra Stenecker har även valts in i
Hybers styrelse.

Läs också: Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen
- Att få in RNB som ägare gör att vi kan ta bolaget till en helt ny nivå med den kraft,
kompetens och erfarenhet de tillför. Nu lanserar vi Polarn O. Pyret på Hyber, vilket
stärker vårt erbjudande för familjer över hela Sverige och bidrar till att vi tar en
ledande marknadsposition, säger Douglas Heidergren, vd på Hyber.

- Vi ser en enorm potential i uthyrningsmarknaden och Hyber har redan bevisat att modellen fungerar. Det är superkul att få bekräftelse och uppbackning från detaljhandelsveteranerna på RNB som nu satsar med oss när Hyber ska växla upp,säger Mikael Wintzell, vd och medgrundare till Wellstreet.

Mer om: Hyper | Polarn O. Pyret | RNB
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Nyhetsbrev

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Arkiv

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.188