23948sdkhjf

RNB tror på delningsekonomi – Investerar i e-handelsbolag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen går in i e-handelsbolaget Hyber.

Via nya initiativet Retailers Lab, samägt av RNB och Wellstreet, förvärvar modekoncernen RNB Retail and brands 10 procent av e-handelsbolaget Hyber. Investeringen är Retailers Labs första och följer även på att rikskapitalbolaget Wellstreet redan tidigare tilldelat Hyper extern finansiering om över 3 miljoner kronor.

Hyber är en plattformen där föräldrar kan abonnera på utvalda barnprodukter. Efter RNBs investering ska plattformen börja erbjuda ytterplagg för uthyrning från RNBs dotterbolag Polarn O. Pyret.

- Vi ser fram emot samarbetet med Hyber då Polarn O. Pyrets högkvalitativa plagg passar denna typ av verksamhet väl med vårt mål om tre barn i varje plagg. Plaggens livslängd har alltid varit en central fråga för oss och i och med samarbetet med Hyber får vi nu möjligheten att förlänga livet på ytterligare fler plagg, säger Nanna Hedlund vd på Polarn O. Pyret och styrelseledamot i Retailers Lab i en kommentar.

Polarn O. Pyrets marknads- och e-handelschef Petra Stenecker har även valts in i
Hybers styrelse.

Läs också: Polarn o Pyret och Brothers blir självständiga
- Att få in RNB som ägare gör att vi kan ta bolaget till en helt ny nivå med den kraft,
kompetens och erfarenhet de tillför. Nu lanserar vi Polarn O. Pyret på Hyber, vilket
stärker vårt erbjudande för familjer över hela Sverige och bidrar till att vi tar en
ledande marknadsposition, säger Douglas Heidergren, vd på Hyber.

- Vi ser en enorm potential i uthyrningsmarknaden och Hyber har redan bevisat att modellen fungerar. Det är superkul att få bekräftelse och uppbackning från detaljhandelsveteranerna på RNB som nu satsar med oss när Hyber ska växla upp,säger Mikael Wintzell, vd och medgrundare till Wellstreet.

Mer om: Hyper | Polarn O. Pyret | RNB
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Bubbleroom blickar mot öst

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Ska göra accessoarer åt WeSC

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.123