23948sdkhjf

RNB tror på delningsekonomi – Investerar i e-handelsbolag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen går in i e-handelsbolaget Hyber.

Via nya initiativet Retailers Lab, samägt av RNB och Wellstreet, förvärvar modekoncernen RNB Retail and brands 10 procent av e-handelsbolaget Hyber. Investeringen är Retailers Labs första och följer även på att rikskapitalbolaget Wellstreet redan tidigare tilldelat Hyper extern finansiering om över 3 miljoner kronor.

Hyber är en plattformen där föräldrar kan abonnera på utvalda barnprodukter. Efter RNBs investering ska plattformen börja erbjuda ytterplagg för uthyrning från RNBs dotterbolag Polarn O. Pyret.

- Vi ser fram emot samarbetet med Hyber då Polarn O. Pyrets högkvalitativa plagg passar denna typ av verksamhet väl med vårt mål om tre barn i varje plagg. Plaggens livslängd har alltid varit en central fråga för oss och i och med samarbetet med Hyber får vi nu möjligheten att förlänga livet på ytterligare fler plagg, säger Nanna Hedlund vd på Polarn O. Pyret och styrelseledamot i Retailers Lab i en kommentar.

Polarn O. Pyrets marknads- och e-handelschef Petra Stenecker har även valts in i
Hybers styrelse.

Läs också: Butikerna som kan vinna pris för sitt koncept
- Att få in RNB som ägare gör att vi kan ta bolaget till en helt ny nivå med den kraft,
kompetens och erfarenhet de tillför. Nu lanserar vi Polarn O. Pyret på Hyber, vilket
stärker vårt erbjudande för familjer över hela Sverige och bidrar till att vi tar en
ledande marknadsposition, säger Douglas Heidergren, vd på Hyber.

- Vi ser en enorm potential i uthyrningsmarknaden och Hyber har redan bevisat att modellen fungerar. Det är superkul att få bekräftelse och uppbackning från detaljhandelsveteranerna på RNB som nu satsar med oss när Hyber ska växla upp,säger Mikael Wintzell, vd och medgrundare till Wellstreet.

Mer om: Hyper | Polarn O. Pyret | RNB
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Balenciaga à la Provrummet

Ny designutbildning i Åre

Vill skapa skoklassiker

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.191