23948sdkhjf

Hope med varumärkeschef

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon får ny roll på modeföretaget.

Ellen Dixdotter blir varumärkeschef, brand director, för Hope.

Hon tillträdde som modeföretagets marknadschef i december 2016 och får med utnämningen en ny roll och ett övergripande ansvar för att skapa och driva modeföretagets globala varumärkesstrategi i samtliga kanaler och på marknader.

Rekryteringen är, enligt modeföretaget, ett led i en stor internationell satsning med fokus på tillväxt i framförallt USA och Japan. 

 Modeföretagets marknadsteam består även av pr-ansvariga Lisa Nordlund, projektledare Moa Fredlund och Art Director Ami Mjönes. Ellen Dixdotter har även ett förflutet från Filippa K och Patriksson Communication.

Ellen Dixdotter tillträder nya tjänsten i maj.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tensons vd lämnar

Johan Lövqvist har verkat på vd-posten sedan 2008.

Camilla Malmströms mot norsk ägare

Butiksnytt
Story – början på en ny modehistoria i Jönköping

Tog över Best of Brands lokaler och öppnar ny modebutik i veckan.

Stockmann tappar vd

Butiksnytt
Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Plus

Hantverk vs hightech

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Ombonat med värme hos Stylein

Elin Alemdar förbereder sig för öppning av modemärkets yta på Åhléns city i Stockholm.

Arkiv

Brixtol Textiles för Ung Cancer

The Kooples mot ny ägare?

Plus

En gränslös modevärld

TRENDSPANING VÅR 2020. Framtidssiaren David Shah är andra man ut i Habits serie om nästa vårs modebild.

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

50 tjänster försvinner och ett 20-tal butiker stängs.

Prisad modebutik öppnar webbutik

Filippa K lanserar ny e-handel

Team Sportia-butik i konkurs

H&M planerar inbrytning på företagsmarknaden

Butiksnytt
Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl: Resultatförbättringsprogram väntas kosta 40 miljoner kronor

Trendspaning vår 2020

Habit satt på första parkett när världens främsta trendorakel presenterade våren 2020. Först ut i Habits serie är Li Edelkoorts guldkorn.

En av fem för Uniqlo

Använder liknande kampanjgrepp som inför öppningen i Stockholm.

Tillskärarakademi i nya händer

Utmanande kvartal för Asos

NA-KD till Kompassen

JD Sports förvärvar sportkedja

NK-kvarter kan utökas - ska bli självklar modedestination

MQ gör företrädesemission

Plus

Balenciagas uttolkare

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt projekt väcker liv i kasserat läder

Givenchy till Pitti Uomo

Twilfit till Åhléns

Levi Strauss bekräftar börsplaner

Han föreslås till designhögskola

Molino pr fyller på portföljen

XXL rekryterar två - ny Sverigechef på plats

MQ gör nedskrivning

Hon föreslås till H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.132