23948sdkhjf

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss, lanseras i Sverige i sommar.

Försäljningen av märkets produkter sker via egen e-handel, butik i New York samt pop up-butiker, i bland annat London och San Francisco härförleden. Tidigare har märket endast varit tillgängligt i USA, Kanada och Storbritannien. 

Märket är ett så kallat ”community-drivet företaget” och har byggts upp med hjälp av sociala medier, inte minst Instagram. Emily Weiss grundade även skönhetsmediet Into the Gloss och skapade sedan produkter som efterfrågades av läsarna men inte riktigt fanns att hitta till rätt pris eller sammansättning.

-Glossier är mer än bara produkt, det handlar mer om gemenskap. Vi har fans över hela världen, oavsett om de har provat en Glossier-produkt eller inte, som deltar och pratar varje dag - på sociala medier eller Into The Gloss. Som ett community-drivet företag med kunden i första rummet är dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Det är med stor förväntan vi lanseras Glossier till vårt växande community i Sverige och de äntligen kan njuta av produkterna som de inspirerat till, säger Emily Weiss i en kommentar.

Märket omfattar skönhetsvård, sminkprodukter och parfym. 

Hur lanseringen ska se ut framgår dock inte. Medielaseringen sköts i Sverige av Stockholmsbaserade pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Communication. Enligt uppgift lanseras varumärket i juni via e-handel. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Underklädesmärke drar upp volymen

Plus

Sveas vd siktar mot 100 miljoner

Kiki Wallmansson har tagit familjeföretaget in i en ny era. Habit träffade entreprenören och designern på huvudkontoret i Borås.

Närmare kunderna och snabbare leveranser

Zalandos nya jättelager invigs officiellt i dag.

Best of Brands med ny ägare

Detaljhandelsprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Japansk modejätte för SOK - tar över från H&M

H&M tappar uppdraget som officiell klädleverantör till Sveriges Olympiska Kommitté.

"Det är ett fint varumärke med gott renommé"

Best of Brands nya ägare ser goda synergieffekter med sina shoppingklubbar och ska bygga ett starkt digitalt erbjudande också i fysisk butik.

Nyhetsbrev

Jumperfabriken lanseras i Kina

Göteborgbaserade modeföretaget samarbetar med Johan & Johan. Först ut är lansering i Shanghai.

Arkiv

Fjärde outleten för varuhuskedjan

I veckan öppnar Åhléns Outlet i Sundsvall.

Då får modekedjan ny vd

Nytt nummer av Habit

Ett nytt, matigt nummer fyllt med trender och intervjuer med branschens hetaste profiler.

Så ska Odd Mollys kommunikation stärkas - inleder nytt kreativt samarbete

Plus

Från Nelly till Aéryne

Aéryne är en modestartup med innovativa försäljningsstrategier. Möt Siri Vikman: modevärldens stigande stjärna.

1

Sandqvist byter läge

Väsk- och accessoarmärket öppnar ny butik i Göteborg i slutet av februari. Ytterligare butik väntar under året för företaget som nu omsätter över 100 miljoner kronor.

Från kläder till väskor

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Modemärke med ny identitet

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Här stänger Polarn O. Pyret

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Pep blir Peppercorn igen

I dig denim väljer byrå

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Lululemon höjer prognos

Herrmodemässa i siffror

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.11