Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss, lanseras i Sverige i sommar.

Försäljningen av märkets produkter sker via egen e-handel, butik i New York samt pop up-butiker, i bland annat London och San Francisco härförleden. Tidigare har märket endast varit tillgängligt i USA, Kanada och Storbritannien. 

Märket är ett så kallat ”community-drivet företaget” och har byggts upp med hjälp av sociala medier, inte minst Instagram. Emily Weiss grundade även skönhetsmediet Into the Gloss och skapade sedan produkter som efterfrågades av läsarna men inte riktigt fanns att hitta till rätt pris eller sammansättning.

-Glossier är mer än bara produkt, det handlar mer om gemenskap. Vi har fans över hela världen, oavsett om de har provat en Glossier-produkt eller inte, som deltar och pratar varje dag - på sociala medier eller Into The Gloss. Som ett community-drivet företag med kunden i första rummet är dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Det är med stor förväntan vi lanseras Glossier till vårt växande community i Sverige och de äntligen kan njuta av produkterna som de inspirerat till, säger Emily Weiss i en kommentar.

Märket omfattar skönhetsvård, sminkprodukter och parfym. 

Hur lanseringen ska se ut framgår dock inte. Medielaseringen sköts i Sverige av Stockholmsbaserade pr- och kommunikationsbyrån Patriksson Communication. Enligt uppgift lanseras varumärket i juni via e-handel. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Kommentarer

Sophia P
Yay so excited for glossier in sweden!!

Here's a link to get 10% off your first glossier order:
http://bff.glossier.com/iNIMF

Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Svenska modebolaget fortsätter att växa

Ökade omsättningen med över 20 miljoner kronor.

Sportamore ökade förlusten

Tror på positivt helårsresultat.

Framgång för spansk modejätte

Zaras moderbolag skördar framgångar på nätet.

Jobb & Karriär
Bodyshop tar chef från Adidas

Han blir ny vd för Sverige och Danmark.

Efter larmrapporten - här är Daniel Wellingtons svar

De satsar på företagen

Arbetsklädesföretag startar e-handel för B2B.

Nyhetsbrev

Här satsar H&M på leveranser samma dag

Har lanserat pilottest i storstad.

Arkiv

Louis Vuitton expanderar i Kina

Efter sänkt skatt – nu bygger företaget ut sin e-handel.

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Levi's lanserar Pride-kollektion

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Röda siffror för Intersport

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.206